Nem csökkenti a szívroham kockázatát
Nem segít a B-vitamin?
A B-vitaminok szedése nem okoz semmiféle mellékhatást, de nem is csökkenti a stroke (agyi érkatasztrófa) vagy a szívrohamok megismétlődésének kockázatát - derült ki egy több éves követéses vizsgálat során, amelyben húsz ország kutatói vettek részt.
2010.08.08 14:30MTIKorábbi vizsgálatok kimutatták, hogy egy bizonyos aminosav, a homocisztein magas vérszintje a szív-érrendszeri betegségek (szívinfarktus, agyvérzés) emelkedett kockázatával jár együtt.
A homocisztein normálisan gyorsan újra lebomlik a szervezetben: a folyamathoz folsavra, B6- és B12-vitaminra van szükség.
Más vizsgálatok azt mutatták ki, hogy a B-vitaminok napi szedése csökkentheti a homocisztein túlzottan magas szintjét a vérben. Amit a kutatók nem tudtak, az az, hogy a B-vitaminok szedése csökkenti-e az ismételt, fatális és nem fatális kimenetelű szívrohamok és a stroke kockázatát.
E kérdés eldöntéséhez 20 ország orvosaiból és kutatóiból álló nemzetközi konzorciuma több mint 8000 beteg részvételével több éves klinikai vizsgálatokat végzett.
A kutatásba olyan pácienseket vontak be, akik a vizsgálatba való bekapcsolódás előtt nem sokkal valamilyen komoly szív- vagy érrendszeri problémával küzdött. A betegek fele naponta szedte a folsav, B6 és B12 keverékét, míg a kontrolcsoport placebót kapott.
A követéses vizsgálat során, amelynek átlagos tartama 3,4 év volt, nem sikerült kimutatni a vitaminszedés statisztikailag szignifikáns előnyeit.
A vitaminkeveréket szedő csoport tagjainak 15 százaléka élt át ismételten valamilyen komoly érrendszeri eseményt, a kontrolcsoport tagjainál ez az arány 17 százalékos volt. Ugyanakkor a B-vitaminok szedése nem okozott semmiféle nem kívánt mellékhatást.
A vizsgálat eredményeiről a tekintélyes brit orvosi hetilap, a The Lancet legújabb számában jelent meg tanulmány.
Mint a kutatók rámutatnak, eredményeik fényében az orvosoknak a jövőben nem kell javasolniuk a szívrohamon vagy agyi érkatasztrófán átesett betegeiknek a B-vitaminok szedését.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


