Ettől dobog
A mediterrán étrend segíthet a szívproblémák elkerülésében
A mediterrán diétaként ismert étrend segítheti a szívproblémák kialakulása elleni védekezést, és azoknál is hasznos lehet, akik már szívgondokkal küzdenek.
2010.06.04 11:19MTIA gyümölcsben, zöldségben, olajos magvakban és növényi olajban, illetve alacsony zsírtartalmú tejtermékekben, hüvelyesekben, valamint teljes kiőrlésű gabonában és halban gazdag étrend nemcsak a szív megbetegedése, hanem egyes rákfajták ellen is véd.
Arról azonban mindeddig kevés információ állt rendelkezésre, hogy a mediterrán diéta a már szívbeteg emberek számára is előnyös lehet-e. Az Athéni Egyetem kutatói épp ezért ezer olyan páciensnél vizsgálták az étrend hatását, akik már túlestek szívrohamon - netán több alkalommal is -, vagy éreztek súlyos mellkasi fájdalmat pihenés vagy csekély aktivitás során.
A felmérésben részt vevők táplálkozását 0 és 55 között osztályozták, aszerint, hogy étrendjük mennyire állt közel a mediterrán diétához - derült ki az American Journal of Clinical Nutrition című tudományos folyóiratban közölt tanulmányból.
A vizsgált betegek fele az első szívrohamot követő két éven belül újabb infarktust kapott, azoknál viszont, akiknek étrendje a leginkább követte a mediterrán diéta előírásait, 31 százalékkal volt alacsonyabb annak az esélye, hogy újabb rohamot vagy mellkasi fájdalmat szenvedjenek el a kórházból való távozást követő első hónapban.
Ez a veszély az idő múlásával egyre kisebb lett. A mediterrán étrend egyes elemeit külön vizsgálva a tudósok kimutatták: a zöldségek, saláták és a magvak azok, amelyek csökkentik a kockázatokat.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


