Tudatos vásárlók vagyunk
Előtérbe kerültek az akciós vásárlások
A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is tudatosabbá váltak a vásárlók: felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból.
2010.06.02 16:19MTIA GfK szerdai közleménye szerint 2009-ben emelkedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma, illetve többen olvassák az akciós szórólapokat is.
A háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásainak nominálértéke 1,6 százalékkal magasabb volt 2010 első negyedévében, mint 2009 hasonló időszakában, amely a 2010. márciusban prognosztizált 5 százalék feletti inflációval korrigálva, reálértékben továbbra is zsugorodó piacot jelent - írta a GfK.
Hozzáteszik: a márkás, gyakorta magasabb árszintet képviselő termékek esetében az akciós vásárlások növekvő aránya 2-3 éve megfigyelhető. Míg 2007-ben a gyártói márkák 25 százalékát vásárolták meg a háztartások promóciós áron, vagy valamilyen akció keretében, addig ez az arány 2009-ben már 31 százalék volt. Növekszik az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma is.
Míg 2008-ban egy év alatt átlagosan 8 üzletláncban vásároltunk, addig 2009-ben már kilencben. A láncoknál csökken a vásárlók lojalitása, a háztartások egy-egy jó vétel reményében a korábbi időszakokhoz képest nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy más láncokba is ellátogassanak.
Egyre fontosabbá válik a tájékozottság a vásárlók számára, amelyet alátámaszt az is, hogy 2009 során növekedett az akciós szórólapok olvasottságának aránya. Egy, a GfK Hungária által 2009 novemberében készített felmérés során a 2 ezer megkérdezett 82 százaléka válaszolta azt, hogy legalább olyan gyakran, vagy jóval gyakrabban tanulmányozza a kereskedelmi láncok akciós újságait, mint korábban.
Az idei év első negyedévében a hipermarket és diszkont csatorna szerepelt sikeresen a piaci versenyben a 2009-es hasonló időszakban vizsgált pozíciójukhoz képest.
Bár a vásárlók jellemzően kevesebbet költenek ezekben az üzletekben, mint egy évvel korábban, de jóval többen vásárolnak hipermarketben, vagy diszkont áruházban, ezáltal többlet forgalmat szereznek más csatornák rovására, így összességében kiegyenlített teljesítményt mutatnak - derül ki a közleményből.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
- 14:59 Az Egyesült Államok törölte Romániát a vízummentességi programból
- 12:58 Több száz fiatal csapott össze egy hollandiai üdülőhelyen
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06