Baj lehet, ha nagyon fogy a szörp
A depressziós gyerek édesebb italt kíván
A depresszióra hajlamos kisgyerekek édesebb italokat szeretnek, mint jókedvű, elégedett társaik - tapasztalta az a pszichobiológus munkacsoport, amely vizsgálati eredményeit az Addiction szakfolyóiratban tette közzé.
2010.02.24 12:40MTIJulie A. Mennella és munkacsoportja azt mérte fel a Philadelphiai Egyetemen, hogy az 5-12 éves gyerekeknek - körülményeiktől vagy esetleges hangulati betegségüktől függően - mennyire édes ital ízlik a legjobban. Csaknem 300 vizsgálati alanyuk ötféle édességi szintű cukros vizet kóstolt. A kutatók arra kérték a gyerekeket, mondják meg, hogy melyik volt számukra a legfinomabb.
A gyerekek előzetesen olyan adatlap kérdéseire válaszoltak, amellyel esetleges depressziós hajlamuknak adhatták jelét, de a vizsgálók ezzel kapcsolatban a szülők véleményére is kíváncsiak voltak. A szülőktől igyekeztek azt is megtudni, hogy van-e a családban alkoholista felnőtt. Korábbi vizsgálatok azt jelezték, hogy a depressziós felnőttek tüneteit az édességek értékelhetően javítják.
A kutatók ezért föltételezték, hogy a depressziós hajlamú gyerekek is az édesebb ízt kedvelik jobban, mert az több örömet jelent számukra. Mivel az édes íz és az alkohol több, azonos agyi területben hozza létre a jó közérzetet, azt is vizsgálták, hogy az alkoholista családok gyermekei is a több cukrot tartalmazó folyadékot választják-e a legfinomabbnak.
A vizsgálatba bevont gyerekek 49 százalékának családjában volt alkoholistának nyilvánított felnőtt. A kicsik 25 százaléka jelzett depressziós hangulatot. A legédesebb cukoroldatot az a 37 gyerek választotta a legfinomabbnak, aki alkoholista családból származott, és egyidejűleg depressziós panaszokról is beszámolt.
A legédesebb ital 24 százalékos cukoroldat volt: kétszerte édesebb, mint a szokásos coca-cola. A többi gyerek által legjobbnak ítélt ital 18 százalék cukrot tartalmazott. Mennella hangsúlyozta, hogy nem lehet tudni: aki gyerekkorában a nagyon édeset szereti, az felnőttként alkoholista vagy depressziós lesz-e.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


