Táplálék-kiegészítőkkel a cukorbetegekért
C- és E-vitamin a cukorbetegek szemének védelmében
Elméletben a C- és E-vitamin megelőzheti a vaksághoz vezető diabéteszes retinopátia (szemkárosodás) kialakulását. Angol kutatók állatkísérletekben igazolták ezt a feltevést, emellett az is kiderült, hogy a táplálékkal bevitt elegendő magnézium összefüggésben áll az alacsonyabb vérnyomással és vércukorszinttel, amely szintén segíthet megelőzni a retinopátiát.
2010.01.07 17:14medipress.huDr. Amanda Adler, a cambridge-i Anyagcseretudományok Intézetének kutatója és munkatársai 1988 és 2008 között megjelent tanulmányokat elemeztek az említett vitaminok és nyomelemek hatásának felmérésére. A 15 vizsgálatban résztvett 4094 fős minta elemzéséből az derült ki, hogy még nem áll rendelkezésre elegendő bizonyíték arra nézve, hogy ajánlani lehessen a C- és E-vitamint, továbbá a magnéziumot a cukorbetegek számára.
„Nagyon csábító a lehetőség, hogy gyógyszerek helyett ételekkel csökkenthetnénk a cukorbetegség szövődményeit” – mondta el Dr. Adler. Állatkísérletekben a C- és E-vitamin ugyanis csökkentette egy, a retinában abnormális érburjánzást okozó növekedési faktor, a VEG-F termelődését.
Kórházban fekvő betegeknél a C-vitamin csökkentette a retinopátia kockázatát, azonban ezt az átlagnépességnél nem sikerült igazolni. Az E-vitamin és a magnézium esetében nem tudták alátámasztani a kapcsolatot. A cikk az Ophtalmology folyóirat januári számában jelent meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


