Kevés bor fogyasztása jó hatással van a szívre
Étkezéskor fél pohár bor meghosszabbítja az életet
Azok az idős holland urak, akik naponta fél pohár bort ittak, átlagosan öt évvel tovább éltek, mint azok, akik egyáltalán nem fogyasztottak alkoholt - a négy évtizedes vizsgálat eredményeit a Journal of Epidemiology and Community Health szakfolyóirat közölte.
2009.05.16 11:13MTIZutphen holland kisváros, amely a XVI. században még fontos spanyol erődítmény volt, de aztán Hollandia egyik kereskedelmi központja lett. Egy nemzetközi tanulmány többek között az ott élők rendszeres vizsgálata útján igyekezett összefüggést találni a táplálkozás, életmód és a szív-érrendszeri betegségek között. A holland kisvárosban 1373 idős urat vontak be a tanulmányba.
Ezek a holland férfiak 1900 és 1920 között születtek, és a negyvenéves vizsgálat során rendszeresen és igen részletesen beszámoltak étkezésükről, alkoholfogyasztásukról, általában életvitelük minden fontos eleméről. Az így kapott adatokból már az előző években is érdekes eredmények láttak napvilágot. Kiderült például, hogy Zutphenben azoknak a férfiaknak, akik rendszeresen ettek fekete csokoládét, általában alacsonyabb volt a vérnyomásuk és ezzel párhuzamosan közöttük ritkábban fordult elő szívroham, mint azok között, akik nem ettek - vagy ha igen, akkor nem a nagy kakaótartalmú csokoládét, hanem a tejcsokit szerették.
Martinette Streppel és munkacsoportja most arról számolt be, hogy a mérsékelt borfogyasztás igen kedvezően befolyásolta az étkezéshez naponta legfeljebb fél pohárnyi boritalt magukhoz vevő urak egészségét. Azokhoz képest, akik alkoholt egyáltalán nem ittak, az előbbiek átlagosan öt esztendővel élhettek tovább. A jelentős különbség elsősorban annak köszönhető, hogy a kevés bort elszopogatók között lényegesen ritkább volt a szívroham, az infarktus.
A kutatók megvizsgálták a koszorúér-betegségre vonatkozó, egyéb kockázati tényezők előfordulását is, de a kevés bor szívvédő hatása akkor is érvényesült. A két csoport közötti eltérést a vizsgált személyek társadalmi vagy gazdasági helyzete sem magyarázta. A kutatók óvatosan fogalmaznak: a számadatok világosan mutatják a különbséget, de ezek alapján még nem állítható, hogy a hosszabb élet lehetősége egyértelműen a napi fél pohárnyi bor elfogyasztásának köszönhető. További vizsgálatokra van szükség.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


