Tudomány
Jót tesz a szívnek a csokoládé
A kutatók az elmúlt öt évtized tanulmányait elemezték.
2020.07.23 11:46MTIHeti egyszeri csokoládéfogyasztás csökkentheti a szívbetegségek kockázatát az Európai Kardiológiai Társaság folyóiratában megjelent új tanulmány szerint.
"Tanulmányunk azt jelzi, hogy a csokoládé segít a szív erei egészségének megtartásában. Korábbi klinikai kutatások már kimutatták, hogy a csokoládé kedvező hatással van mind a vérnyomásra, mind az érfalak állapotára" - idézte Chayakrit Krittanawongot, a texasi Baylor Orvostudományi Egyetem kutatóját, a tanulmány egyik szerzőjét a PhysOrg tudományos ismeretterjesztő hírportál. "Azt akartam látni, hogy a szívkoszorúerekre hatással van-e és ha igen, akkor jó vagy káros hatással" - tette hozzá.
A kutatók az elmúlt öt évtized tanulmányait elemezték, amelyek a csokoládéfogyasztás a szívkoszorú erek betegségei közötti kapcsolatot vizsgálták. Elemzésükbe hat tanulmányt vontak be, amelyekben 336 289 ember csokoládéfogyasztását vizsgálta.
Kilenc évet táfogó követéses vizsgálat szerint a résztvevők közül 14 043-nál mutattak ki szívkoszorúér betegséget és 4667-nak volt szívrohama.
A csokoládét hetente egy alkalomnál többször fogyasztók esetében 8 százalékkal volt kisebb a szívkoszorúér betegség kockázata, szemben azokkal akik hetente egy alkalomnál kevesebbszer ettek csokoládét.
A csokoládé a szív számára egészséges tápanyagokat tartalmaz, köztük flavonoidokat, polifenolokat, az izmokat relaxáló metilxantinokat, a hasznos telített zsírsavat, a sztearinsavat, amelyeknek gyulladáscsökkentő hatásuk van, és növelik a jó koleszterin - HDL - szintjét - magyarázta a kutató.
Elmondta, hogy nem vizsgálták azt, hogy milyen típusú csokoládé az, amely hasznosabb a szívnek, vagy mekkora mennyiségű az ideális fogyasztás. "A csokoládé ígéretesnek tűnik a szív-koszorúér betegség megelőzésében, de további kutatások szükségek annak kimutatására, hogy mekkora mennyiségű és milyen fajta csokoládét javasolhatunk e célból" - tette hozzá.
Krittanawong azonban óvott a túlzott csokoládéfogyasztástól. "A mérsékelt mennyiségről tűnik úgy, hogy védi a szívkoszorúereket, valószínűleg a nagy mennyiségű nem. A csokoládékban lévő kalóriák, a cukor, a tej és a zsír mennyiségét figyelembe kell venni, különösen a cukorbetegek és a túlsúlyosak esetében" - magyarázta.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:31 HunGarian Baja - A fokozott tűzveszély miatt nem rendezik meg a tereprali versenyt Várpalotán
- 20:28 Hőség - A vezetékes ivóvíz felhasználásának mérséklését kéri a Fővárosi Vízművek
- 18:27 Vizes Eb - Kós Hubert aranyérmes 200 méteres hátúszásban
- 16:37 Tarló- és bozóttüzek pusztítanak több vármegyében
- 14:24 Magyar Péter: dunai fenékküszöb építését rendelte el a kormány
- 10:35 Augusztus 20. - Audiovizuális show keretében rendezik a tűzijátékot
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


