A mértéktelen ivás növeli a szívbetegség esélyét
A mértéktelen ivás elzárhatja az artériákat
Amerikai kutatók azonosítottak egy különleges útvonalat, amelyen keresztül a nagymértékű alkoholfogyasztás elősegíti az erek elzáródását.
2008.12.10 12:49medipress.huAz acetaldehid - amelynek szintje az alkoholfogyasztás mértékétől függ - arra készteti a monocitáknak nevezett immunsejteket, hogy az érfalhoz tapadjanak és ott gyulladást okozzanak, ami hozzájárul az erek beszűküléséhez, másnéven az érelmeszesedéshez. A tanulmány - amelyet a Rochesteri Egyetem Orvosi Központjában végeztek – kimutatta, hogy az ivási mintázatnak nagyobb hatása van a szív- és érrendszeri betegségekre, mint az összesen elfogyasztott alkoholmennyiségnek.
A kutatók elmondták, hogy az eredmények segíthetnek az érelmeszesedés elhárítását célzó új kezelési eljárások kifejlesztésében is. „A nagyfokú alkofolfogyasztás megnövekedett szívbetegség rizikóval társul és az új gyulladásos modell azt is megmagyarázza, hogyan” - mondta dr. John Cullen sebészorvos, a kutatás vezetője. Az alkoholos italok etanolt tartalmaznak, amely a szervezetben acetaldehiddé alakul. „Az egyik kísérletünk értékelésekor azt tapasztaltuk, hogy - a nagyfokú alkoholfogyasztás során - a vérben megemelkedő acetaldehid szint mintegy 700%-kal növeli a monociták kitapadását az ereket bélelő sejtekhez” – mondta.
Az amerikai NIAAA (National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism) szerint mértéktelen ivásak számít az, ha valaki két óra alatt férfiak esetén 5 vagy több, nőknél 4 vagy több italt fogyaszt el. Néhány tanulmány azt állítja, hogy a rendszertelen és mértéktelen alkoholfogyasztás körülbelül kétszeresére növeli a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. A kutatók szerint az amerikaiak 65%-a becsülhető rendszeres alkoholfogyasztónak és mintegy 15%-ukra jellemző a mértéktelen ivás.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


