Jót tesz a szívműködésnek is
A szőlő csökkentheti a vérnyomást
A szőlő fogyasztása csökkentette a vérnyomását és javította a szívműködését az egyébként sós étrenden tartott kísérleti patkányoknak - közölték amerikai kutatók.
2008.10.30 12:55MTI"Megállapításaink arra utalnak, hogy magában a szőlőben van valami, amely közvetlenül hat a szív- és érrendszeri kockázatra, nem csupán a gyümölcsfogyasztás már ismert előnyös hatásáról van szó" - mondta Mitchell Seymour, a Michigani Egyetem kutatója, a Journal of Gerontology című szaklap szerdai számában ismertetett tanulmány vezetője.
A patkányok egy részének sós étrend mellett, másik csoportjának alacsony sótartalmú diéta kiegészítőjeként adták piros, zöld vagy kék szőlő kivonatát, míg a kontrollcsoportba tartozó kísérleti állatok nem kaptak a szerből. 18 hét elteltével a szőlőkivonatot fogyasztó patkányok vérnyomása alacsonyabb volt, javult szívműködésük, testszerte csökkentek gyulladásaik és a szívizom-károsodás kevesebb jelét mutatták, mint a sós étrenden, ám szőlőkivonat nélkül tartott kísérleti állatok.A kutatók feltételezik, hogy a szőlőn kívül számos növényben megtalálható flavonoidok eredményezték az egészségvédő hatást.
Mára legalább négyezer különféle flavonoidanyagot ismernek a szakemberek, nagy mennyiségben vannak jelen például a zöldteában, kakaóban, paradicsomban, mandulában is. A tanulmányt az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézete (NIH) és a kaliforniai szőlőtermelők is támogatták.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:31 HunGarian Baja - A fokozott tűzveszély miatt nem rendezik meg a tereprali versenyt Várpalotán
- 20:28 Hőség - A vezetékes ivóvíz felhasználásának mérséklését kéri a Fővárosi Vízművek
- 18:27 Vizes Eb - Kós Hubert aranyérmes 200 méteres hátúszásban
- 16:37 Tarló- és bozóttüzek pusztítanak több vármegyében
- 14:24 Magyar Péter: dunai fenékküszöb építését rendelte el a kormány
- 10:35 Augusztus 20. - Audiovizuális show keretében rendezik a tűzijátékot
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


