A D-vitamin áldásos hatása
Hogyan éljük túl a bélrákot?
A diagnózis nem egyenlő a halálos ítélettel, különösen az újabb felfedezések tükrében.
2014.07.10 13:15MTI
Freedigitalphotos cooldesign
A magas D-vitamin-szint segíthet a bélrák túlélésében - ezt állapították meg az Edinburghi Egyetem tudósai kutatásaik alapján.
A tudóscsoport szerint azoknál a bélrákban szenvedő pácienseknél, akiknek a vérében a legmagasabb volt a D-vitamin-szint, fele akkora volt a halálozás kockázata, mint a legalacsonyabb D-vitamin-szinttel rendelkezőknél.
Az edinburghi kutatók tanulmánya az első, amely a természetes úton, a napozással, illetve a táplálkozással a szervezetbe kerülő D-vitamin-szint hatását vizsgálta a bélrákos emberek túlélési esélyeivel kapcsolatban - közölte szerdán az egyetem.
A kutatók közel 1600, bélrákműtéten átesett páciens vérmintáit vizsgálták meg. A D-vitamin áldásos hatását leginkább a betegség második fázisában szenvedő pácienseknél tapasztalták, akiknek daganata nagy volt ugyan, de a rákos sejtek még nem terjedtek szét a szervezetben.
A vizsgálat szerint a legnagyobb D-vitamin-szintű betegek háromnegyede az operációt követő ötödik év végén még életben volt, míg akiknek a vérében a legalacsonyabb D-vitamin szintet mérték, azoknak kevesebb mint kétharmada élt addig.
Az eredmények azt mutatják, hogy a D-vitamin kapcsolatba hozható a rák túlélési esélyeinek javulásával, bár a kettő közötti összefüggés természete egyelőre nem tisztázott.
A kutatók hangsúlyozták, hogy miközben eredményeik ígéretesek, azokat egy megfigyeléses vizsgálatból szűrték le. További alaposan előkészített, véletlenszerű klinikai kísérletekre van szükség annak megerősítésére, hogy a D-vitamin-pótlás hasznos-e a bélrákos páciensek túlélési esélyeinek javításában.
A tanulmány a Journal of Clinical Oncology című tudományos folyóiratban jelent meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


