Szívbaj szeptember 11-től
9/11: Belebetegedtek az amerikaiak
A 2001. szeptember 11-i New York-i és washingtoni terrortámadások szívproblémákat váltottak ki az amerikaiak egy részénél. Köztük olyanoknál is, akik személyesen nem voltak érintettek az eseményekben - állítja egy tanulmány.
2008.01.08 19:22MTIA tanulmányban, amelyben a támadások szív- és érrendszeri betegségekre tett hatását vizsgálták kaliforniai kutatók, úgy találták, hogy 53 százalékkal volt több a stroke, magas vérnyomás és egyéb szívprobléma. A kutatók szerint azok között, akik a támadásokat követő napokban poszttraumás tünetekkel fordultak orvoshoz, három évvel később kétszer nagyobb volt a szív- és érrendszeri megbetegedések és a stroke aránya.
A Kaliforniai Egyetem kutatói tanulmányukat az Archives of General Psychiatry januári számában publikálták. A vizsgálatba az ország minden részéből véletlenszerűen kiválasztott 2000 felnőttet vontak be. Olyanokat, akiknek egészségügyi állapotáról 2001. szeptember 11. előttről megbízható adatok álltak rendelkezésre.
Többségük televízión keresztül követte a World Trade Center és a Pentagon elleni támadás eseményeit, személyes érintettség nélkül. Kikérdezték őket a támadások utáni napokban, majd 2004 végéig még több alkalommal. Az értékelésnél figyelembe vették az egyéni kockázati tényezőket is. Ilyenek voltak a koleszterinszint, cukorbetegség, dohányzás, túlsúly, illetve olyan pszichésen megterhelő életesemények, mint a válás.
Azok, akik az események után úgy nyilatkoztak, hogy aggódnak egy lehetséges következő támadás miatt, amely családjukat, vagy őket is érintheti, háromszor-négyszer nagyobb eséllyel éltek orvosilag diagnosztizált szívproblémákkal 2-3 év elteltével. Egy másik folyamatosan zajló felmérésben, melyet New York városa folytat, 70 ezer embert kérdeznek ki, akik a World Trade Center környékén éltek vagy dolgoztak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


