Nem változik semmi a cukorbetegség esetén sem
Nem hízik el a gyerek, ha soká szoptat az anya?
A szoptatás csökkenti a gyermekek elhízásának esélyét, amennyiben az anya a terhessége alatt cukorbeteg volt. De ugyanez igaz akkor is, ha nem jelentkezett diabétesz az áldott állapot idején - állapította meg egy új tanulmány.
2012.02.11 08:55ma.huCsökken a gyermek elhízásának valószínűsége, ha édesanyja cukorbeteg volt terhessége idején, és legalább 6 hónapon át szoptatta a babát.
Kutatók 94 gyermeket követtek nyomon, akiknek anyukája diabéteszben szenvedett, valamint 399 olyan babát, akinek az édesanyja nem volt cukorbeteg, születésüktől kezdve 13 éves korukig.
Ismert, hogy a gyermekek, akik diabéteszes terhességből születnek, nagyobb mértékben vannak kitéve az elhízás veszélyének.
A Colorado egészségügyi iskola kutatói arra voltak kíváncsiak, milyen hatással volt a szoptatás a testtömeg-index (BMI) növekedésére.

A tanulmány kimutatta, hogy a diabéteszes terhességből született kicsik, akiket szoptatott az édesanyjuk legalább 6 hónapig, BMI-indexének növekedése lassúbb volt, mint azoké a gyermekeké, akiket kevesebb, mint 6 hónapig szoptattak.
A tanulmány hasonló eredményre jutott a nem cukorbeteg terhességek esetében is. A szoptatás jelentős szerepet játszik abban, hogy csökkentse a gyermekkori elhízást, ezzel is támogatva a közegészségügyi stratégiát - mondta el a tanulmányvezető, Tessa Cruem a Coloradoi egyetemről.
"Az eredmények még egy okot adnak arra, hogy az anyákat ösztönözzük és támogassuk abban: legalább 6 hónapig szoptassák a gyermeküket" - tette hozzá a szakember.
A tanulmány az International Journal of Obesity szaklapban jelent meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


