Az E-vitamin étrend-kiegészítők emelték a rizikót
Prosztatarákos lehet, aki ezzel egészít ki?
Az E-vitamin kiegészítők szedése emelheti a prosztatarák kockázatát - állapították meg amerikai kutatók.
2011.10.12 15:55MTIEgy 35 ezer férfi bevonásával tíz éven át folytatott klinikai próba eredménye azt mutatta, hogy az E-vitamint szedők körében 17 százalékkal nagyobb volt a prosztatarák kialakulásának esélye.

A nagyszabású tesztben a résztvevők napi 400 nemzetközi egységnek megfelelő mennyiségű E-vitamint, szelént, mindkettőt vagy placebót kaptak.
"Az E-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők jelentősen emelték a prosztatarák kockázatát az egészséges férfiak körében" - írták a szerzők a Journal of the American Medical Association (JAMA) című orvosi folyóiratban közzétett tanulmányukban.
A 2001-től az Egyesült Államokban, Kanadában és Puerto Ricóban zajlott SELECT elnevezésű követéses klinikai vizsgálatot már 2008-ban leállították, mert az előzetes összesítés már ekkor arra utalt, hogy az E-vitamint szedők csoportjában nőtt a prosztatarákos esetek száma.
Azóta a három évvel kiterjesztett, hosszabb távú utókövetés megerősítette a kezdeti adatokat.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


