Pürésített formák
Megfelelő álcázással elérhető a gyerekek zöldség fogyasztása
Jelentősen növelhető a gyerekek napi zöldség fogyasztásának mennyisége, ha a szülők pürésített formában próbálják meg azokat belecsempézni a kicsik, vagy akár az egész család ételeibe - állítja egy mini tanulmány.
2011.07.30 21:03MTIA Pennsylvania Állami Egyetem szakemberei negyven gyermeket vontak be a tanulmányukba, akiknek három héten át, minden hét egy napján ugyanazokat a fogásokat szolgálták fel.
A három és öt éves kor közötti résztvevők reggelire cukkinis kenyeret, ebédre paradicsomszószos pennét, vacsorára serpenyőben sült tésztát csirkével, estére pedig még egy kis rágcsálnivalót kaptak.
Első alkalommal az ételekben átlagos mennyiségű zöldség volt. A másik két napon azonban a kutatók pürésített karfiolt, brokkolit, tököt, cukkinit és paradicsomot adtak a fogásokhoz, ezzel megháromszorozva, vagy megnégyszerezve azok zöldség tartalmát. Az étkezések után a szakemberek megmérték, hogy a gyerekek mennyit ettek. A kicsik ezenkívül "nem ellenőrzött" ételeket és rágcsálni valókat is ehettek napközben, egyebek között gyümölcsöt, sajtot és sós kekszet.

A pürékkel felturbózott napokon a gyerekek majdnem kétszer annyi zöldséget, viszont mintegy 140 kalóriával kevesebbet ettek, mint az átlagos menüt kínálókon. Ez különösen a túlsúllyal, vagy elhízással küzdő gyerekek esetében fontos - hangsúlyozzák a szakemberek az American Journal of Clinial Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmányukban.
A résztvevőknek ugyanúgy ízlettek az extra zöldséges fogások, mint a szokásosak. A szerzők egyike, Barbara Rolls szerint a szülőknek is érdemes otthon pürésíteniük a zöldségeket és szép lassan adagolni azokat a családi ebédekhez. A módszer ugyanis jól működhet az összes családtag esetében. Korábbi eredmények már kimutatták, hogy ezzel a technikával a felnőttek is több zöldséget és kevesebb kalóriát juttatnak a szervezetükbe.
A szakemberek hangsúlyozták, hogy a pürésítés módszere csupán egy kiegészítő stratégia és a szülőknek érdemes minél több zöldséget adniuk a gyerekeiknek, amikor csak lehet. Reményeik szerint egyre több vállalat fog a jövőben pürésített zöldségeket árulni, hogy ezzel megkönnyítsék a szülők dolgát, akiknek szintén több vitaminban gazdag zöldséget kellene enniük.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


