Nincs bizonyíték
Tessék grillezni - nem leszünk rákosak a pácolt hústól
Nincs bizonyíték arra, hogy a pácolt és füstölt húsok, például a sonka, szalonna vagy kolbász fogyasztása emeli a hasnyálmirigyrák kockázatát.
2011.07.01 11:25MTIEzt állapították meg követéses vizsgálatuk végén amerikai kutatók. Egyes kutatók azonban megkérdőjelezik az eredményt, mert a tartósításra használt nitritek és nitrátok laboratóriumi állatokban tumort okoztak.
A tudósok a nagy arányban halállal végződő hasnyálmirigyrák kiváltó tényezőit keresték munkájukban. E betegséget évente 43 ezer amerikainál diagnosztizálják, akiknek 95 százaléka öt éven belül meghal. "A megelőzés valóban a legjobb módja az életek megmentésének" - fűzte hozzá Daniel Chang, a Stanford Egyetem munkatársa, aki nem vett részt a mostani tanulmányban. A kutatók egy 124 tételből álló listát állítottak össze azokból az ételekből, amelyek előállításánál, illetve pácolásához használják ezeket a vegyületeket. Több mint 300 ezer ember töltötte ki a kérdőívet, melyben feljegyezték, hogy melyik ételből, mennyit fogyasztottak.
A követés tíz éve alatt mintegy 1000 esetben alakult ki hasnyálmirigyrák (0,3 százalék).
Azoknál a férfiaknál, akik a legtöbbet ették a tartósításra használt pácanyagokból, némiképp magasabb volt hasnyálmirigyrák megjelenésének valószínűsége, ez azonban olyan kicsi emelkedés volt, hogy a véletlen hatásának is betudható - írták a tanulmány szerzői. A vizsgálat eredményeit az American Journal of Epidemiology című szakfolyóiratban tették közzé.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


