"Szmog és a silány tömegközlekedés"
A BKV radikális átalakításáért tüntetett az LMP
A "szmog és a silány tömegközlekedés problémáját" a BKV radikális átalakításával, a személyszállítási törvény megalkotásával, az egységes fővárosi parkolási rendszer kialakításával és a dugódíj bevezetésével lehetne megoldani a Lehet Más a Politika (LMP) szerint; a szervezet erről szombaton közleményben tájékoztatta az MTI-t.
2010.01.16 14:48MTIAz elmúlt napokban a BKV-sztrájk nyomán közlekedési krízis alakult ki a fővárosban, a megnövekedett autóforgalom miatt olyan mértékben megemelkedett a szennyezőanyagok koncentrációja, hogy felmerült a szmogriadó elrendelése - írták.
"A fővárosi közlekedés és a levegő-szennyezettség helyzete azonban a jelenlegi sztrájktól függetlenül is kritikus. A légszennyezettség miatt minden budapesti lakos átlag 3 évvel rövidebb ideig él" - olvasható a közleményben.

A szervezet kifejti: olyan tömegközlekedési fejlesztést követelnek, amely színvonalas szolgáltatást nyújtva valódi alternatívájává válhat az autóhasználatnak, ezáltal oldva a fővárosi közlekedésben és a levegő szennyezettségében tapasztalt áldatlan állapotokat.
Javaslatuk szerint a BKV Zrt. helyett a fővárosban létre kell hozni egy legfeljebb 20 fős megrendelő szervezetet, amely elkészíti a menetrendet, megrendeli a szolgáltatást és ellenőrzi a teljesítést, de nem foglalkozik buszbeszerzéssel, alkatrész-utánpótlással, humánpolitikai kérdésekkel, mert "az a szolgáltatók dolga".
A szolgáltatókkal kötött szerződésekben pontosan rögzíteni kell a koncesszió időtartamát, meghosszabbításának feltételeit, az elvárt szolgáltatás pontos leírását és annak ellenértékét. A szolgáltatókat versenyezteti kell egymással - javasolja az LMP.
A párt kiemelt figyelmet kell fordítani a szolgáltatás-megrendelés során az agglomeráció tömegközlekedési ellátásának, mivel Budapest közlekedési problémának zöme az elővárosi közlekedés megoldatlanságából fakadnak.
Kifejtik: sürgősen meg kell alkotni a személyszállítási törvényt és "meg kell alkotni az alapellátás fogalmát, az adott viszonylatokban preferált személyszállítási módokat és az állam és az önkormányzatok finanszírozási szerepét rögzítő jogszabályt".
Felhívták a figyelmet arra is, hogy a tömegközlekedés fejlesztésével párhuzamosan ki kell alakítani az egységes fővárosi parkolási rendszert, illetve meg kell kezdeni a belvárosi dugódíj bevezetését.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:41 Ezért hagyd ki inkább a banánt a smoothie-ból!
- 14:24 Izrael történetének legnagyobb erdőtüzei tombolnak - videók
- 12:21 Izrael légi csapásokat hajtott végre a szíriai elnöki palota közvetlen környezetében
- 10:00 A Győzelem Napjára időzített terrorcselekményt hiúsítottak meg Oroszország déli részén
- 8:15 Európa Tanács: a sajtószabadság védelme kötelezettség, nem lehetőség
- 6:13 Kína szerint a koronavírus-járvány az USA-ból indulhatott ki
- 22:15 Halálos áldozata is van az észak-kínai robbanásnak
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06