Családpolitika

Novák: a minimálbér emelkedésével a családtámogatások összege is nő - videó

A gyermekek otthongondozási díja (gyod) a minimálbér szintjére, 200 ezer forintra emelkedik, ami az ápolási díj korábbi összegéhez képest jelentős növekedés.

2021.11.10 12:20MTI

A minimálbér emelkedésével a családtámogatások összege is nő január elsejétől - közölte a családokért felelős tárca nélküli miniszter szerdán a Facebook-oldalán.

Novák Katalin a videóban azt mondta: a gyermekek otthongondozási díja (gyod) a minimálbér szintjére, 200 ezer forintra emelkedik, ami az ápolási díj korábbi összegéhez képest jelentős növekedés.

A gyermekgondozási díj (gyed) és a nagyszülői gyed maximális összege bruttó 280 ezer forintra nő - tudatta.

A miniszter bejegyzése szerint a diplomás gyed összege is emelkedik: az alapképzésben résztvevők havi 140 ezer forintot, a mesterképzésben résztvevők pedig 182 ezer forintot is kaphatnak.

Egyes betegségekben - például laktóz intoleranciában, cukorbetegségben vagy cöliákiában - szenvedők a minimálbér 5 százalékának megfelelő adókedvezményre jogosultak - írta, ismertetve: jövőre ez havonta 10 ezer forint kedvezményt jelent az érintetteknek.

Novák Katalin hozzátette: az álláskeresési járadék összegének felső határa bruttó 200 ezer forintra nő.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.