Felsőoktatás
Újragondolná a tanárképzést a HÖOK
A szervezet problémának tartja, hogy nincs megfelelő alkalmassági vizsga, nem hatékony az anyanyelvi kritériumvizsga, nem egységes a záróvizsga értelmezése és nem szereznek kellő szakmai gyakorlatot a hallgatók a képzés alatt.
2016.04.25 14:13MTIA tanárképzés újragondolásának szükségességére hívta fel a figyelmet a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK), a szervezet problémának tartja, hogy nincs megfelelő alkalmassági vizsga, nem hatékony az anyanyelvi kritériumvizsga, nem egységes a záróvizsga értelmezése és nem szereznek kellő szakmai gyakorlatot a hallgatók a képzés alatt.
A hallgatók érdekképviselete az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében kiemelte: a 2013-ban indított osztatlan tanárképzés első évfolyama most érkezett a szakképzettség-választáshoz. Az elmúlt három évben a hallgatók több kritikus pontot is érzékeltek a rendszerben, azokról az illetékes hallgatói önkormányzatok képviselői között már az ősszel megkezdődött a kommunikáció. Ennek eredményeként március közepén tanárképzési konferencián határozták meg a legfontosabb problémákat.
Hozzátették, a tanárképzés helyzetének felmérésében, a problémák feltárásában és összegyűjtésében a KonTRa konferencián az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem és az Eszterházy Károly Főiskola hallgatói önkormányzatai vettek részt.
A Kontra kerekasztal eredményei szerint a bemeneteli érettségi követelmények nincsenek összhangban a szakok teljesítéséhez szükséges felkészültségi szinttel, problémás az anyanyelvi kritériumvizsga követelményeinek súlya, illetve az alkalmassági vizsga hatékonysága. A szakmai gyakorlat nem támogatja kellő mértékben a diákok megismerését, és aggályos pontként felmerült a Klebelsberg Képzési Ösztöndíjat övező tisztázatlan részletek felderítésének igénye is.
A tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló minisztériumi rendeletet az intézmények különbözőképpen értelmezik, ezeket össze kellene hangolni - írták, és kiemelték: a tanárképzés javítása érdekében a HÖOK fontosnak tartja, hogy a felkészítés a tanári kompetenciák javítására fókuszáljon, s ahogy más területeken - rendvédelem, közszolgálat - a tanárképzésben is szükséges a pályaalkalmasság szigorítása.
A képzési folyamatban elengedhetetlen a záróvizsgák egységesítése és a lemorzsolódás visszaszorításáért az adott tantárgyból érettségivel nem rendelkező elsőéveseknek egy tantárgyi kritériumvizsga beiktatása. Fontosnak tartják, hogy a hallgatók már a képzés elején kerüljenek kapcsolatba a diákokkal és minél hamarabb induljon el a pályára való felkészítés - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:50 Az ukrán elhárítás szerint magyar katonai hírszerzési kémhálózatra csaptak le
- 19:30 Megválasztották az új pápát
- 18:20 Brutális fejszés támadás a Varsói Egyetemen - egy nő életét vesztette
- 16:29 Vízszivárgás miatt meghatározatlan időre bezárták a parajdi sóbányát
- 14:26 Seattle-ben több tucat Izrael-ellenes tüntetőt vettek őrizetbe Washington állam egyetemén
- 12:24 Gyurcsány Ferenc visszavonul a közélettől
- 10:23 Budapesten fogták el egy bűnszervezet Lengyelországban körözött vezetőjét
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06