BKK
Szoftverfrissítés a jegyautomaták eltömítése ellen
Szoftverfrissítéssel próbálja értelmetlenné tenni a jegyautomaták pénzvisszaadó nyílásainak eltömítését a BKK.
2015.07.21 09:53Havariapress
A BKK Zrt. folyamatosan fejleszti a jegy- és bérletkiadó automaták biztonságát, ezért szoftverfrissítést végeznek a héten minden jegyautomatánál annak érdekében, hogy megakadályozható legyen, hogy a visszaadó nyílás eltömítése által illetéktelenek kezébe kerüljön a visszaadandó összeg.
Az üzemeltetővel közösen kidolgoztak egy megoldást, amelynek lényege, hogy amennyiben az automata által visszajáróként kiadott összeget az ügyfél nem tudja elvenni, mert a kiadó nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc eltelte után a készülék a pénzt visszahúzza. Mivel a visszahúzás következtében a kiadott bankjegy illetéktelen kezekbe nem kerülhet, így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadó nyílását.
Mostantól valamennyi automata képfelvételeket is készít, megkönnyítve a nyíláseltömítők azonosítását.
Az automata képernyővédőjét is frissítik, ott is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.
A BKK azt reméli, hogy az intézkedésnek köszönhetően az ilyen típusú visszaélések száma jelentősen csökkenni fog. A tapasztalatok összegyűjtése után a BKK kész további fejlesztéseket végrehajtani annak érdekében, hogy az ilyen jellegű visszaélések megszűnjenek. A feltárt esetek kárértékeit a BKK összesítette és a Fővárosi Főügyészség felé június végén megtette a feljelentést, rongálás miatt.
A BKK továbbra is javasolja: aki biztonságosabb vásárlás érdekében aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, mely az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található. Azok, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található segítség-gombot használják, megnyomásával ugyanis a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, telefonos menürendszer végighallgatása nélkül.
Az esetleges kárigényeket a BKK Ügyfélszolgálatán jelezhetik, az ügyfélpanasz kivizsgálása után a BKK minden - jogos kárigénnyel fellépő - ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:34 Az EU egy vagyont biztosít az európai és ukrán védelmi ipar fellendítésére
- 18:31 Sikeresen visszatért a Sencsou-19 űrhajó legénysége a kínai űrállomásról
- 16:27 A Sztálingrád elnevezést kapta Volgográd repülőtere
- 14:18 Több százezer ember maradt áram nélkül súlyos viharok nyomán az USA-ban
- 12:17 Többen meghaltak egy étteremben keletkezett tűzben Északkelet-Kínában
- 10:15 Kanadai miniszterelnök: Kanada soha nem lesz az 51. amerikai állam
- 8:14 Eurostat: csökkent tavaly a közúti balesetben elhunytak száma az EU-ban
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06