MOL Bubi kutatás
A budapestiek 97%-a ismeri a főváros közbringarendszerét
A budapestiek 97 százaléka, a vidékiek 86 százaléka ismeri a tavaly ősszel elindult fővárosi közbringarendszert, a MOL Bubit.
2015.03.28 23:30ma.huA MOL megbízásából készített, nemrég nyilvánosságra hozott kutatásából kiderül, hogy a legtöbb budapesti ismeri és kedveli a MOL Bubit. Sőt a fővárosi közbringát a vidéken élők többsége is trendi, a kerékpáros kultúra támogatását célzó megoldásnak tartja. A fővárosi közbringarendszer 2014 szeptemberében indult el 76 gyűjtőállomással és 1100 almazöld kerékpárral.
A MOL Bubi közbringarendszer több, mint féléve a budapesti közlekedés szerves része, minden második felhasználó a közösségi közlekedés hagyományos eszközeiről pártolt át a kerékpározásra. A felmérésből az is kiderült, hogy a felhasználók szerint a MOL Bubi elsősorban az alkalmi biciklisek (59%) és a turisták (50%) számára ideális, akik vagy nem akarnak egy-két megállóra tömegközlekedési eszközre szállni, vagy inkább két keréken néznék meg a várost.
A kutatásból kiderül, hogy a MOL Bubi használók 24 százaléka az autó helyett választja a biciklit a városi közlekedéshez. A MOL Bubi felé az egyik legfontosabb teljesült elvárás éppen az volt, hogy csökkentse a fővárosi dugókban torlódó autók számát. Ezen kívül a használók még azt is kiemelték, a MOL Bubi használatával nem kell menetrendhez alkalmazkodniuk, sőt sportosan közlekedhetnek, és védhetik a környezetet is.
A MOL Bubi legnagyobb előnyeként a felhasználók a jó lefedettséget és a gyorsabb, könnyebb, jobb városi közlekedést emelték ki, míg az emberek többsége továbbra is negatívumnak tartja a kerékpárok súlyát és nehezen hajthatóságát. Mindaddig, ameddig nem próbálták ki. A felmérés ugyanis rámutat arra is, hogy a MOL Bubi használók gyakorlati tapasztalata felülírja ezeket az előítéleteket. A kutatásban résztvevő minden második budapesti hangsúlyozta, hogy szívesen kipróbálná a MOL Bubit, ha olcsóbb lenne.
A kutatásról
A kutatást a MOL megbízásából a Conness Strategy and Development végezte 2014 novembere és 2015 januárja között. A kutatás keretében egy 751 fős vidéki és egy 500 fős budapesti minta online lekérdezésére került sor, továbbá 200 MOL Bubi felhasználóval készült személyes interjú.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:50 Trump 100%-os vámot vet ki a külföldi filmekre
- 20:31 Földrengéssorozat rázta meg Nyugat-Texast
- 18:25 Lemond parlamenti mandátumáról Orosz Anna, a Momentum képviselője
- 16:21 Változékony, gyakran csapadékos idő várható a héten
- 14:20 Boeing-karbantartási hiba miatt járatokat töröl a KLM
- 12:19 Donald Trump: eljöhet az az idő, amikor az Egyesült Államok felhagy a közvetítéssel
- 10:18 Pápaválasztás - Szerdán kezdődik a konklávé
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06