Rossz állapotban vannak a sínek
A Fidesz vasúti felújításokat sürget
A Fidesz a vasút állapotának felülvizsgálatát és a vasúthálózat felújítását sürgeti a múlt heti vonatbaleset kapcsán - erről Fónagy János és Heintz Tamás fideszes képviselők beszélt szerdai sajtótájékoztatóján.
2008.08.06 13:06MTIA két politikus szerint a Kaposvárról Budapestre tartó vonat szombati balesete intő jel kell hogy legyen a kormány számára. A baleset a jéghegy csúcsa, jól mutatja a magyar közállapotokat és a közlekedés jelenlegi helyzetét - fogalmazott Fónagy János, az Orbán-kormány egykori közlekedési minisztere.
A szakpolitikus szerint a baleset arra figyelmeztet, hogy a magyarországi vasúti hálózat állapota kritikán aluli, az esetenkénti felújítások pedig egy-egy vonalon csak egy-egy szakaszt érintenek, általában a célállomások közelében. Mint mondta, a teljes hálózat felújítására még tervek sincsenek, a MÁV nem rendelkezik olyan hálózati felméréssel, amely rögzítené fővonalak állapotát, és öt-tíz évre előre rangsorolná a szükséges tennivalókat.
Szerinte a pályafelújításokra költött pénzek nem érzékelhetők sem a pályakapacitás növekedésében, sem a menetidő csökkenésében, sem az energiafogyasztás mérséklésében, sem a biztonságban. Ezért van szükség arra, hogy a kormány felülvizsgálja a vasút jelenlegi állapotát, és egyértelmű vasútstratégiát dolgozzon ki - jelentette ki. Heitz Tamás volt kaposvári alpolgármester, jelenleg országgyűlési képviselő arra szólította fel a kormányt, hogy 2006-os ígéretének megfelelően újítsa fel a balesetben érintett Kaposvár-Budapest vasútvonalat, és ne szüntesse meg az ott közlekedő IC-t.
Mint mondta, ezen a vonalon egy olyan 31 kilométeres szakasz is van, amelyet 42 perc alatt tesz meg a vonat, a pálya állapota miatt. Még egy "doppingmentes kerékpáros" is leelőzi ezt a vonatot - jegyezte meg. Heitz Tamás egy független szakértőt idézve azt mondta: a múlt heti baleset is azért következhetett be, mert az adott szakaszon a pálya alépítménye elavult. Vagyis baj van az alapokkal, úgy recseg-ropog a kisebbségi kormány, mint ahogyan baleset előtt hallhatták a vonat utasai - fogalmazott.
A politikus arra hívta fel a figyelmet, hogy az Állami Számvevőszék jelentése szerint az elmúlt évtizedek alatt folyamatosan romlott a vasút műszaki állapota, az elmaradt fejlesztések értéke pedig 2006-ra elérte a 2.100 milliárd forintot.
Kapcsolódó írások:
- MSZP-frakció: nem zárnak be vasúti szárnyvonalakat 2010-ig
- Tűz volt a debreceni vasútállomáson
- Daruval viszik el a Tolna megyében kisiklott vasúti kocsikat - Az utazókat buszok szállítják
- Leszakadt a felsővezeték a pilisi vasútállomáson
- Helyreállt a vasúti közlekedés az országban
- Több helyen szünetel a vasúti közlekedés
- Gázolt a vonat a kecskeméti vasútállomáson
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:30 Megválasztották az új pápát
- 18:20 Brutális fejszés támadás a Varsói Egyetemen - egy nő életét vesztette
- 16:29 Vízszivárgás miatt meghatározatlan időre bezárták a parajdi sóbányát
- 14:26 Seattle-ben több tucat Izrael-ellenes tüntetőt vettek őrizetbe Washington állam egyetemén
- 12:24 Gyurcsány Ferenc visszavonul a közélettől
- 10:23 Budapesten fogták el egy bűnszervezet Lengyelországban körözött vezetőjét
- 8:22 Nyugdíjkorrekciót javasol a miniszterelnöknek írt levelében a Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06