A városi közlekedés ásza lehet?

Fiatal lelkűek kedvence - Seat villanyhajtású sportkupé!

Amint azt borítékolni lehetett, az idei Párizsi Autószalon hemzseg az elektromos tanulmányautóktól - A SEAT fő attrakciója a márciusban Genfben már bemutatott, de azóta jelentősen továbbfejlesztett IBE villanyhajtású sportkupé, amellyel a spanyol márka a közeljövő városi közlekedését képzeli el.

2010.10.03 11:30autoblog.hu - Fotó: worldcarfans.com

Rövid, mindössze 3,83 méteres karosszériájával a fiatalok és a lélekben fiatalok ideális városi közlekedési eszköze az új Seat tanulmányautó... Elsősorban olyan európai nagyvárosok illetve vonzáskörzetük optimális közlekedési eszköze, mint például Párizs, London, Berlin vagy Barcelona.

E környezetben érvényesülhet igazán a nulla emisszióval járó vezetési élmény, a kivételes fordulékonyság, és persze a vonzó megjelenés. Az IBE atletikus stílusa és letisztult vonalvezetése immár a SEAT-design következő evolúciós szintjét képviseli.

A SEAT IBE abszolút kompakt, 2+2-üléses sportkupé, amely mindössze 3,83 méteres hosszúságával a SEAT Ibizánál is mintegy 20 centiméterrel rövidebb.

Mindemellett 1,77 méteres szélességével, s az ehhez párosuló csupán 123 centiméteres magasságával az IBE a sportautók klasszikus arányait képviseli.

Az autó 2+2-üléses karosszériájával kifejezetten a fiatalos életstílusra hangolva készült, igazán bőséges térkínálattal egy pár számára. Csomagtere bőségesen elegendő a bevásárláshoz, míg lehajtható hátsó ülései révén a szabadidős és a sporteszközök, vagy egy hétvégi túra poggyásza számára is kellő helyet biztosít.

A hátsó üléstámlák egyenként is lehajthatók és a csomagtér-padlózattal egy szintben sík rakfelületet képeznek. Az IBE így akár háromüléses autóként is használható.

Az elektromotor a szabályozóelektronikával együtt a motorházfedél alatt, míg a lítium-ion akkumulátor az autó rövidre szabott hátuljában kapott helyet.

A független hátsó felfüggesztés különösen helytakarékos konstrukciójának köszönhetően a tervezők az energiatároló egységet a csomagtér padlózata alatt helyezhették el.

Az elektromotor 102 LE teljesítményével, illetve 200 Nm-es nyomatékával megfelelő menetdinamikával szolgál.

A városi forgalomra oly jellemző, 0 és 50 km/óra közötti gyorsítás mindössze 3,6 másodpercig tart, míg az IBE 80-as tempóig 6,6, a 100 km/órás sebességhez pedig összesen 9,7 másodpercet igényel. Mindez a kocsi mindössze 1100 kilogrammos saját tömegének is köszönhető.

A folyamatos teljesítmény-leadás 68 lóerőre korlátozott értéke, illetve a 160 km/órára határolt végsebesség a városi autópályákon is több mint elegendő a dinamikus autózáshoz. Az akkumulátor kapacitása 18 kilowattóra, ami a nagyjából 130 kilométeres hatótávolsággal szintén megfelelő a városi használat napi mobilitási igényeihez.

A SEAT nagyon okos megoldást talált a connectivity és infotainment igények kielégítésére. Az alapot a tulajdonos saját okostelefonja, mondjuk egy iPhone jelenti.

A SEAT IBE vezetője vezeték nélkül csatlakoztathatja smartphone készülékét az IBE rendszeréhez, s közvetlenül ellenőrizheti, illetve tekintheti át a jármű egyes rendszereit, köztük az akkumulátort és a fedélzeti számítógépet.

A telefonról zeneszámok vagy akár teljes albumok választhatók ki, amelyek a „drag to car" opció választásával az autó hangrendszerén át szólaltathatók meg.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.