Az Aston Martin legszebb kabriója

Vágyaink elsőszámú tárgya: DBS Volante!

James Bond a térdremegtető szépségű Aston Martin DBS-sel közlekedett a Casino Royale-ban, amely akkor még nem volt kapható. Vágyaink első számú tárgyaként létezett, erre idén márciusban kijön a még káprázatosabb nyitható tetejű verzió, a DBS Volante.

2009.07.13 13:00autoblog.hu

Az Aston Martin DBS Volante a brit márka 16. nyitható tetejű modellje. Bárhonnan nézzük, gyönyörű, s a szokottnál dinamikusabb megjelenés is jól áll neki. Agresszív spoilerezés, hátsó diffúzor, légbeömlőkkel tarkított motorháztető, sportos stílusú könnyűfém felnik és ...puhatető. A textiltető gombnyomásra 14 másodperc alatt hajtogatja el magát a számára kialakított rekeszbe, 48 km/órás sebességig.


A tetőszerkezet az Aston legkifinomultabb darabja, olyannyira kibélelték, hogy a kabinzaj a kupééval vetekszik. A hátsó szükségülések mögötti „dudorok" rejtik a borulásgátló rendszert, és ahogy a kupé esetében, a csomagtér-ajtó, a géptető és az első sárvédők szénszálas műanyagból készültek. Az opciós, 10-küllős kovácsolt alumínium felnik is 8 kilogramm rugózatlan tömeget takarítanak meg.


A kézi munkával készülő Volante kabinjában a bőr a meghatározó, de különböző módon megmunkált fémfelületekkel és karbonnal is találkozunk. A kör alakú főműszerek mutatói alulról lendülnek felfelé. A 13 hangszórós Bang & Olufsen audiorendszert akusztikailag és fizikailag a DBS Volante utasteréhez kalibrálták, így páratlan élményt nyújt. Bekapcsoláskor a két műszerfalba épített hangsugárzó kiemelkedik fészkéből. A rendszer emellett érzékeli azt is, ha le van nyitva a tető és ennek megfelelően állítja be a hangképet.


Persze a 6 literes V12-es erőmű előadását is érdemes hallgatni; a speciális by-pass szelep jóvoltából 4000-es fordulatszám felett a Volante igazán kieresztheti a hangját. A sofőr 517 lóerőnek parancsol, ez elég arra, hogy az 1,8 tonnás kabriót 4,3 másodperc alatt százra gyorsítsa. Az 570 Nm-es nyomaték 85%-a már 1500-as fordulatszámtól jelen van. A végsebesség 307 km/óra. Újabb fontos számadat: a DBS Volante tömegének 85%-a a két tengely között koncentrálódik, ezért a kocsi kezelhetősége kiváló. A hatfokozatú kézi váltót is hátra építették be. Kívánságra hatfokozatú Touchtronic automata is beszerelhető, ekkor a volánra erősített bőr/magnézium-alumínium fülekkel (is) lehet sebességet váltani. Természetesen egy Sport mód is aktiválható, ami kihozza az Astonból a kisördögöt.


Hogy a DBS Volante ilyenkor is uralható maradjon, adaptív lengéscsillapítókkal, ehhez az autóhoz fejlesztett Pirelli P-Zero gumikkal, módosított menetstabilizáló rendszerrel és karbon-kerámia fékrendszerrel szerelték fel. Sőt, a kocsi 'Track', azaz versenypálya módban is használható, a gátlók ilyenkor kőkemény beállításban maradnak és az ESP látványos erőcsúsztatásokat enged meg. Az ára? Valahol 300 ezer euró körül van.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.