Terepen a SUV járművek?
A Michelin Latitude Cross egyedülálló a maga nemében
A Michelin kimondottan SUV (Sport Utility Vehicle) járművekre tervezett Michelin Latitude Cross abroncsokat fejlesztett ki.
2009.02.23 18:00ma.huAz abroncs a Michelin négykerék-meghajtású járművekhez készített abroncskínálatához csatlakozik, mely kevesebb, mint két év alatt teljesen átalakult.
Az abroncscsalád minden tagja ugyanazt a nevet kapta — Michelin Latitude. Az eltérő európai útviszonyokra tervezett abroncsok teljes választékával a legújabb SUV járművek minden lehetséges használatához megoldást kínál, a legrosszabb terepviszonyokra csakúgy, mint a mindennapi országúti vezetési körülményekre.
Az új Michelin Latitude Cross abroncskínálatával a Michelin egyedülálló szintézist hozott létre, megalkotva egy olyan abroncsot, amely valóban kimagasló teljesítményre képes mind az országúton, mind a terepen. Miért volt ez fontos? Az SUV tulajdonosok többsége még mindig elsősorban országúton használja járművét. De vajon ez azt jelenti, hogy le kell mondaniuk a terepen való vezetésről, amikor a járművük éppen arra lett tervezve, hogy ilyen lehetőséget is biztosítson?
A nemleges választ erre a kérdésre maguk a tulajdonosok adták meg spanyolországi, németországi és oroszországi felméréseken. Európában úgy nyilatkoztak, hogy szeretnék, ha ki tudnák használni a járművük által kínált lehetőségeket, még akkor is, ha erre csak ritkán kerül sor.
Ezért a leggyakrabban említett elvárásaik között szerepelt egy olyan többcélú abroncs, amely lehetővé teszi számukra a szabadidő-autójuk terepképességeinek kihasználását. A Michelin azért fejlesztette ki az új Michelin Latitude Cross abroncsot, hogy megfeleljen a terepképesség és az országúti kényelem kettős kihívásának.
A Michelin Latitude Cross ugyanakkora tapadást biztosít, mint egy kimondottan nehéz terepre készült abroncs. Egy terepabroncshoz hasonlóan képes megkapaszkodni és haladni sárban és laza talajon egyaránt.
Ugyanakkor, a Michelin Latitude Cross ugyanazt a vezetési kényelmet biztosítja, mint egy országúti abroncs, annak ellenére, hogy vegyes — 65% országúti és 35% terepen való — használatra tervezték. Ráadásul olyan halk, mint a Michelin Latitude Tour HP abroncs, ami egyenletes, kényelmes futásáról vált ismertté. Ráadásul a Michelin Latitude Cross kivételesen hosszú élettartammal rendelkezik.
Ezen eredmények elérése érdekében, a Michelin kutatás-fejlesztéssel foglalkozó csoportjainak minden tehetségére szükség volt. Az volt a cél, hogy sikerüljön felülkerekedni az országúti és a terepen nyújtott teljesítmény ötvözésével járó nehézségeken. Ezt a célt mára sikerült elérni, köszönhetően a Michelin fejlett, innovatív megoldásainak.
Az új Michelin Latitude Cross erőteljes, sűrűn rovátkolt futófelülettel rendelkezik. Sáros, salakos úton és vizes füvön a Michelin Latitude Cross egyaránt úgy tapad, kapaszkodik és halad, mint egy csúcskategóriás all terrain, azaz aszfaltra és terepre egyaránt fejlesztett abroncs. A kényelem érdekében a futófelület mintázatát úgy alakították ki, hogy csökkentse a menetzajt.
Mindez annak köszönhető, hogy a Michelin elkötelezett az olyan fejlesztések iránt, melyek az országúti tulajdonságok feláldozása nélkül biztosítják az abroncs jó terepképességét. E tekintetben a Michelin Latitude Cross jelentős előrelépést jelent az abroncsok előző generációjával szemben.
Végül, a futófelület anyaga olyan technológiával készült, amely már bizonyította hatékonyságát földmunkagép abroncsokban. Ez a Michelin saját Terrain-Proof (terepálló) keveréke, mely megnövelt kopásállóságot biztosít a hosszabb élettartam érdekében.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:16 Lengyel kormányfőhelyettes: a fegyveripart kell az európai gazdaság hajtómotorjává tenni
- 16:15 Horvát miniszterelnök: a kormánypárt részéről nem mennek el Zoran Milanovic beiktatására
- 14:13 Elhallgatták II. Erzsébet királynő előtt, hogy egyik legközelebbi munkatársa szovjet kém volt
- 12:11 Havas a nápolyi Vezúv és a szicíliai Etna vulkán teteje
- 10:10 Madárinfluenza-vírus jelenlétét mutatták ki egy hajdú-bihari lúdtelepen
- 8:09 Nébih: ragadós száj- és körömfájás jelent meg Németországban
- 6:08 Az alvás és ébrenlét szabályozásával kapcsolatos kutatásokra nyert támogatást a HUN-REN SZBK munkatársa
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06