Dízelbotrány
Házkutatás a Suzuki esztergomi gyárában - újabb dízelbotrány után nyomoznak
Megerősítette a Magyar Suzuki, vizsgálják a dízelautóikat.
2022.04.28 07:19ma.huNémet, olasz és magyar helyszíneken folytattak házkutatásokat, miután felmerült a gyanú, hogy a Suzuki dízeljárműveibe a nitrogén-oxidok kibocsátási szintjét meghamisító eszközt építhettek be – számolt be a nyomozást támogató Eurojust anyagai alapján a hvg.hu.
Az eszközöket a frankfurti ügyészség gyanúja szerint Olaszországban készült dízelmotorokba szerelték be, amelyek aztán – mint a közlemény fogalmaz – „egy japán autógyártó” magyarországi üzemében összeszerelt, különböző típusú gépkocsikba kerültek bele.
A frankfurti ügyészség azt gyanítja, hogy a gyártó – amelynek európai központja Németországban található – tudatában volt annak, hogy 2018-ban ezeket az eszközöket szerelték be dízelmotorjaiba. A valósnál alacsonyabb – az uniós normáknak megfelelő – nitrogén-oxid-értékeket mutató eszközöket a közlemény szerint egy olasz beszállítótól szerezte a Stellantis csoporthoz tartozó olasz motorgyártó, az FCA (az autógyártó óriáscég olaszországi vállalatcsoportja a Fiat-Chrysler).
A Reuters megszólaltatta a Suzuki németországi szóvivőjét, aki azt közölte, együttműködnek a hatóságokkal, hasonlóan nyilatkozott a Stellantis.
A Magyar Suzuki Zrt. a hvg.hu megkeresésére megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött. Jelezték: "Vállalatunk mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki Zrt. minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését."
A dízelmotorok kibocsátásának meghamisításával kapcsolatos legnagyobb ügy a Volkswagen csoportot érintette. A németországi cég a botrány 2015-ös kirobbanása után elismerte: világszerte 11 millió dízelüzemű járműbe építettek be olyan szerkezetet, amely utcai használat idején is a valósnál alacsonyabb kibcsátási értékeket mutatta. A Reuters emlékeztet: az autógyártónak eddig 40 milliárd dolláros költsége keletkezett a kártérítések, perköltségek és a járművek átalakítása miatt.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:16 Új vércsoportot fedeztek fel francia kutatók - egyedülálló eset a világon
- 14:53 Fontos adóváltozások léptek hatályba
- 14:52 3%-os kedvezményes elsőlakáshitelt jelentett be Orbán
- 13:07 Fekete az ég alja - talán kezd normalizálódni a helyzet a MOL-finomítóban
- 12:20 Kizártak egy magas rangú katonatisztet a kínai hadsereg legfelsőbb parancsnokságából
- 10:20 Alföldi zebracsikó született a Szegedi Vadasparkban
- 8:18 Idén is várja a szórakozni vágyókat a debreceni Campus Fesztivál
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06