A spanyol sereg Ivecora vált
Ugrásra kész az Iveco Párduca
Az Iveco vadonatúj katonai járműve, a könnyű többfunkciós, állandó összkerék-hajtású LMV (Light Multirole Vehicle) aktívan szerepel a nemzetközi porondon. Jelenleg a spanyol védelmi minisztérium illetékesei döntöttek a páncélozott, aknák elleni védelmet biztosító változat beszerzése mellett.
2008.01.17 17:00ma.hu
Mostantól ez a jármű segíti ambiciózus hosszú távú programjukat, melynek során javítani kívánják haderejük taktikai és logisztikai biztonságát.
Az olasz fegyveres erőkön és a polgári védelem alakulatain kívül az Iveco számos LMV-t szállított Nagy-Britannia, Belgium és Horvátország fegyveres erőinek is. Emellett új, igen jelentős járműszállítási egyezmények vannak érvényben Norvégiával valamint a Cseh Köztársasággal.
Az Iveco járműve a piacon elérhető egyetlen olyan könnyű páncélozott jármű, amely megfelelt az - LMV-t hivatalosan az idei év elején szolgálatba állító - angol védelmi minisztérium szigorú megmérettetésén. A többször ismételt szimulált bevetések során folyamatosan figyelték a jármű megbízhatóságát, mozgékonyságát és teljesítményét, majd az eredményeket összevetették egy általában lánctalpas járművekhez használt, emelt szintű követelményrendszerrel.
Az olasz hadsereg által "Lince", az angol által pedig "Panther" névre keresztelt taktikai jármű valamennyi részletét a bolzanoi Iveco Defense Vehicles tervezi és gyártja. A kifinomult műszaki tartalom és a kimagasló mozgékonyság mellett, az Iveco LMV legfontosabb ismérvei közé tartozik az aknák elleni védelem, mely már több békefenntartó misszióban bizonyított.

Az Iveco LMV
Az LMV-t egy 190 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja, amely hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott hatsebességes automata sebességváltóval van felszerelve. A motor a hátsó tengely differenciálművével egybeépített kétsebességes osztóművén át juttatja el a nyomatékot a kerekekhez. A jármű első és hátsó tengelyén is levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafékek találhatóak. A független első és hátsó felfüggesztés, a terhelés tengelyek közti azonos elosztása és az optimalizált nyomatékelosztás biztosítja az LMV számára a kategóriájában eddig ismeretlen mozgékonyságot.
Az LMV kialakítása új, innovatív koncepció alapján történt, amelynek célja a személyzet biztonságának maximalizálása volt gyalogsági-, harckocsi- vagy egyéb aknák robbanása esetén. A személyzet aknákkal szembeni védettségét egy energiaelnyelő szerkezet és páncélozott lemezekkel ellátott belső ülések használatával oldotta meg az Iveco.
Az LMV az Iveco saját szabadalmainak köszönhetően moduláris rendszerben épül fel. Annak függvényében, hogy milyen hadszíntérre, vagy milyen előzetesen észlelt hadműveleti veszélyre kell számítaniuk a katonáknak, a jármű felszerelhető aknagránát elleni védőpajzzsal, valamint olyan alvázvédelemmel is, mely a telepített aknákkal szemben nyújt biztonságot. A rendszer segítségével az LMV minden bevetési követelménynek meg tud felelni.

Az LMV kiemelkedően mozgékony jármű, mely rendkívül szélsőséges klimatikus (-32°C és +49°C között), terep- és földrajzi körülmények között is működőképes.
Az LMV alapverziójának legnagyobb megengedett össztömege 7000 kg, hasznos terhelése pedig 2300 kg. Rugalmas szerkezeti felépítésének köszönhetően a jármű négyajtós hosszú fülkés és kétajtós rövid fülkés változatban is szállítható, így többek között például parancsnoki járműnek és harctéri mentőautónak egyaránt kitűnően alkalmas.
Az LMV CAN-szisztémájú elektromos rendszerrel van felszerelve, amely valós idejű kommunikációt biztosít a motor, az erőátvitel, az ABS és az egyéb elektronikus vezérlések között. Ennek köszönhetően a valós idejű adatok bármikor felhasználhatóak a meghibásodások okainak feltárásához valamint a karbantartáshoz. Az LMV rendkívül megbízható, a gazdaságos üzemeltetési eljárások pedig csökkentik a jármű használatához szükséges logisztikai támogatást és a relatív működési költségeket.
Kapcsolódó írások:
- Japán kocsi lett az amerikaiak kedvenc teherkocsija
- A forgótárcsás forradalmár továbbfejlődik
- A Skoda is részt vesz a delhi autókiállításon
- Rekordbevételre számítanak a kínai autógyártók
- A hülyeség határtalan: Porschénak kereszteltek egy kislányt
- Tovább erősíti a Volvo a C30-brandet
- Már 2009-ben Budapestről rajtolhat a Dakar rali
- Elindult a Budapest - Bamako Rally
- Németország kedvence az MZ ETZ 250
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06