Egyesült Államokban és Hollandiában
Repülő autót fejlesztettek ki - de nem Delorean
Repülő autók prototípusát tesztelték az Egyesült Államokban és Hollandiában, ám az új közlekedési eszköz nem jelent menekvést a dugókból, ugyanis mind felszálláshoz, mind leszálláshoz kifutópályára van szüksége.
2012.04.04 06:56MTIAz amerikai Terrafugia Inc., amely 2006 óta dolgozik a repülő autó kifejlesztésén, hétfőn jelentette be, hogy a jármű prototípusa sikeresen túl van az első tesztrepülésen, 426 méterre emelkedett, és 8 percig maradt a levegőben. Összehasonlításul: az utasszállító repülőgépek 10 668 méterre emelkednek.
A Transition kétüléses, négykerekű jármű, amely összecsukható szárnyainak köszönhetően egyaránt részt vehet a légi és a közúti forgalomban. A földön óránként 112 kilométeres sebességre képes, a levegőben óránként 185 kilométert tesz meg. Közúti forgalomban egy liter üzemanyag 15 kilométerre elegendő.
A vállalat célja, hogy a jármű jövőre már kereskedelmi forgalomba kerüljön, a Transition fogyasztói ára 279 ezer dollár lesz. Eddig száz potenciális vásárló fizette be a 10 ezer dolláros előleget, hogy az elsők között juthasson hozzá a repülő autóhoz, amikor az forgalomba kerül. A Terrafugia Inc. szerint mindössze 20 órás repülés alatt elsajátítható, hogy miként lehet biztonságosan közlekedni a járművel a levegőben.
A Transitiont bemutatják az április 6-án kezdődő New York-i Nemzetközi Autószalonon.
Túl van már néhány tesztrepülésen a holland konstruktőrök által kifejlesztett PAL-V (Personal Air and Land Vehicle), azaz légi és közúti személyautó, amely mind az égi, mind a földi sztrádán óránkénti 112 kilométeres sebességre képes. Robert Dingemanse, a raamsdonksveeri székhelyű PAL-V társaság igazgatója kedden közölte, hogy az első sikeres próbarepülést a múlt hónapban egy hollandiai katonai támaszponton hajtották végre.
A PAL-V girokopter, amely 500 kilométeres utat képes megtenni 1200 méteres magasságban. Amikor landol, "behúzza" rotorját és átalakul háromkerekű közúti járművé, amelynek egy tankolás 1200 kilométerre elegendő. A felszálláshoz 165 méteres kifutópályára van szüksége, leszálláshoz pedig 30 méteresre, ezért csak repterekről startolhat, s ott is szállhat le.
A tervek szerint a PAL-V 2014-ben kerül kereskedelmi forgalomba 250-300 ezer eurós áron.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
- 14:59 Az Egyesült Államok törölte Romániát a vízummentességi programból
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06