Összeszedjék vagy se a holttesteket a kalauzok?!
Sok a hulla, ezért késnek az indiai vonatok
Óriási felháborodást váltott ki az indiai vasúttársaság vezetőségének körlevele: az utasítás szerint ezentúl a vonatvezetőknek és a kalauzoknak kellene "begyűjteniük" a balesetek áldozatait.
2012.04.19 09:29ma.hu / MTIA személyzetnek kellene ezentúl összekaparnia a vasúti balesetek áldozatait, legalábbis ha változtatás nélkül lép érvénybe az indiai állami vasúttársaság vezetőségének körlevele. Az országban évente több millió utas választja ezt a közlekedési módot, ám kimagasló arányú a halálos balesetek mennyisége is: a hivatalos statisztikák szerint csak az elmúlt évben összesen 28 ezren vesztették életüket a síneken.
A gyakran brutálisan csonkolt hullák természetesen jelentős fennakadásokat is okoznak a közlekedésben, a vasút vezetői épp azért utasították a mozdonyvezetőket és a kalauzokat a bizarr feladatra, hogy csökkentsék a járatok feltorlódását és kimaradását. A körlevél értelmében a hullákat a legközelebbi állomásig kell elvinni és ott "leadni" őket, ahelyett, hogy a helyszínen várnák meg, míg a rendőrség megérkezik és elvégzi a szokásos vizsgálatokat.
A vasutas szakszervezetek heves tiltakozása után a javaslatot visszavonták némi átdolgozásra, de azon túlmenően, hogy az érintettek nem szívesen végeznék el a nemcsak gyomorforgató, de lelkileg is megrázó feladatot, a rendőrség hatáskörébe is súlyos mértékben beavatkoznának. "Ha a mozdonyvezetők és a kalauzok szedik össze a tetemeket a vasúti pályáról, az olyan, mintha perdöntő bizonyítékokat tüntetnének el bűncselekmények helyszínéről" - mondta Sanjay Kumar Padhi, a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetője.
Az már csak hab a tortán, hogy sok esetben nem is a vonatgázolásba halnak bele egyes áldozatok, hanem a helyi bűnbandák dobják a sínekre az áldozataik holttestét, a valódi bűncselekményt így a vonat okozta roncsolás után már a rendőrség is nehezebben fedi fel, ráadásul a szervezett bűnözők még kártérítést is követelhetnek a halottért a vasúttársaságtól.