Darabokban a japán légierő
Anyák hullanak a japán repülőkről
Legutóbb egy 155 kilós kerozintartály zuhant a lakosságra, mindennapos eset egy csavar vagy egy anya.
2012.02.06 13:35Konrád - ma.huKomoly össztűz zúdul a Japán Légi Önvédelmi Erőre miután kiderült, több mint 100 olyan esetet nem hoztak nyilvánosságra, amikor különböző alkatrészek hullottak le harci gépekről repülés közben.
A LÖE szerint ezek az esetek nem jelentettek veszélyt a földi lakosságra, de a légi bázisok közelében élők szerint igenis szükség lett volna teljes körű tájékoztatásra, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, milyen veszélyeknek vannak kitéve.
Az Asahi Shimbun kérésére a Védelmi Minisztérium légügyi hivatala 113 esetet hozott napvilágra, amikor a harci gépekről darabok potyogtak le 2007 áprilisa és 2011 decembere között. A légierő kilenc esetben értesítette a helyi hatóságokat, hat esetben pedig különböző médiumok lettek informálva.
16 eset a Komatsu bázis közelében történt, ahol a helyi lakosság régóta panaszkodik a zajos gyakorlatokra és egyéb problémákra. Miután tavaly októberben egy nagyjából 6,6 méter hosszú és 0,8 méter széles, 155 kilós üzemanyagtartály zuhant Nomi város lakott részére, a gyakorlatokat beszüntették.

Ez kirívó esetnek minősült, mivel többségében csavarok és anyák hullanak le a gépekből és a légierő szerint ilyenkor nem szükséges értesíteni a helyieket, hiszen a “lehulló alkatrészek túl kicsik ahhoz, hogy jelentős kárt okozzanak, vagy az óceánba zuhantak.”
Minden LÖE bázis parancsnoka maga dönti el, értesíti-e az önkormányzatokat az ilyen esetekről. A hivatalos álláspont szerint, ha egy ilyen incidens bármiféle kárt okozhat a földön, akkor azonnal értesítik a hatóságokat. Néha akkor is, ha a veszély igen alacsony, de ez a légierő és a helyi vezetés közötti viszony függvénye. Tehát a japán önkormányzatoknak érdemes jóban lenni a pilótákkal, ha tudni szeretnék, mi minden potyoghat a fejükre.

A légierő mintegy 200 F-15-ös, 70 F-4-es és 90 F-2-es gépet röptet japánban. A nyilvánosságra került incidensekből 91 köthető F-4-es repülőkhöz. A földi és a tengerészeti egységek is rendelkeznek repülőkkel és helikopterekkel, de ők a balesetek 90%-áról jelentést tettek az önkormányzatoknak.
A szakértők szerint nagyon nehéz megelőzni, hogy alkatrészek essenek le a több mint 2000 km/óra sebességgel közlekedő gépekről, amikre hatalmas gravitációs gyorsulás is hat. Miután Chikujo önkormányzata 2010 júliusában két másik - a Tsuiki Légi bázis környékén fekvő - városéval együtt felkérte a Kyushu Védelmi Hivatalt az információk nyilvánosságra hozására, a bázis hivatalnokai félévente informálják a helyi önkormányzatokat, még azokról az esetekről is, amik semmiféle veszélyt nem jelentettek a lakosságra.
Kapcsolódó írások:
- Élet Fukusima után: Japán a legrosszabbra is felkészült
- Szorosabban együttműködne Japán és Oroszország
- Görög dráma, japán rendező, izraeli színpad
- Adósságválság fenyegeti Japánt
- Még akár 60 évig is működhetnek az atomreaktorok Japánban
- Képgaléria: fura dolgokat csinálnak ágyékkötőben a japánok
- NASA jelszót loptak Japánban