Nagyot alakít
Az ix55 családi autó a Hyundai egyik zászlóvivője
Az ix55 a Tucson és a Santa Fe modellek fölé pozícionálva teszi teljessé a vállalat dinamikus és magával ragadó SUV palettáját. Az észak-amerikai piacon elismert Veracruz modell alapjaira épülő ix55 alapos fejlesztési programon esett át, mielőtt színre lépett volna az európai piacon.
2008.10.10 08:40ma.huA jármű közútra hangolt, de terepre is alkalmas tulajdonságait tágas, fényűzően berendezett és intelligens kialakítású utastér teszi teljessé. Rugalmas, hétüléses kialakításával valós használati értéket kínál az utazó családoknak. A Hyundai ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett, merész formai irányvonalat követi kecses és modern stílusával, illetve jellegzetesen európai látványával és hangulatával.
A merész, xenon fényszórós és látványos hűtőmaszk uralta orr-rész mögött izmos kerékjárati ívek, 18 colos könnyűfém keréktárcsák és döntött tetővonal húzódnak, a formát pedig a sarkokat körülölelő hátsó lámpatestek és a lökhárítóba integrált kipufogó-végződések zárják le. Az ix55 robusztus kiállása modern stílussal és egyensúlyban lévő arányokkal egészül ki.
A fa és a bőr ízléses alkalmazása révén az ix55 tágas, sokoldalú és elegáns utastere valódi luxust kínál. A szériafelszereltség bőkezűsége osztályelső, részei többek között a hasított bőrrel bevont ülések – a vezetőé elektromosan állítható -, az RDS rádió és nagy teljesítményű Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a multi-funkciós fedélzeti számítógép, a kék háttérvilágítású műszeregység, a kétzónás klímaberendezés hátul is oldalankénti szabályozással, a bőrrel bevont, multi-funkciós volán, a tempomat, a kulcs nélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.
Az ix55 kivételesen családorientált rugalmasságának kulcsa a hétüléses kialakítás. Ha nincs rájuk szükség, a leghátsó ülések behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes (VDA) csomagtartó áll rendelkezésre. Amennyiben mégis kell a harmadik sor két ülése, illetve a hozzájuk tartozó hárompontos biztonsági övek, azok gyorsan és könnyedén a helyükre állíthatók. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.
Az elöl rugóstagos, hátul több lengőkaros felfüggesztésbe feszesebb rugók és lengéscsillapítók kerültek, hogy a rugózás feszesebb, az úttartás atletikusabb legyen, a kormánymű geometriáját és a rásegítés mértékét pedig szintén pozitívabbra, az európai ízlésvilág szerint hangolták.

Az ix55 a teljesítmény és a gazdaságosság nagyszerű kombinációját kínálja. Az ix55 szükség esetén aktiválódó összkerékhajtási rendszere a Hyundai első hatfokozatú automatikus váltóművéhez kapcsolódik, amelynek van Shiftronic, vagyis kézi kapcsolású üzemmódja is.
Az ix55 érkezésével egy időben debütál a Hyundai teljesen új, tiszta üzemű és izmos, 3,0 literes, V6-is CRDi turbódízel motorja, amelyet külön Európa számára terveztek. Teljesítménye 240 lóerő percenkénti 3800-as fordulatszámnál, a lenyűgöző nyomaték (451 Nm) 1750 és 3500 között folyamatosan rendelkezésre áll. Ezzel a motorral az ix55 álló helyzetből mindössze 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan szabályozott 200 km/óra. A nagyszerű dinamizmus ellenére az átlagfogyasztás pazar – 9,4 l/100 km vegyes üzemben –, a széndioxid-kibocsátás pedig 249 g/km.
Robusztus, számítógéppel optimalizált kialakítású, önhordó karosszériájával, magabiztos összkerékhajtásával, erős xenon fényszóróival, izmos fékrendszerével és jó kilátást garantáló magas üléshelyzetével az ix55 kimagasló szintű biztonságot nyújt utasainak.
Az aktív mellett a passzív biztonság is a modell erőssége: szériatartozék például a hat légzsák, a legmodernebb elektronikus stabilitásprogram, a kipörgésgátló, a blokkolásgátlós fékrendszer és az elektronikus fékerőelosztó. A további biztonsági elemek között találjuk az aktív első fejtámlákat, a mind a hét üléshez járó hárompontos biztonsági öveket, melyek közül az első kettőnél előfeszítő, överőhatároló, illetve be nem kötött övre figyelmeztető jelzés is működik.