Nem egyértelmű információátadás
A GVH megszüntette a Tigáz elleni eljárását
A Gazdasági Versenyhivatal megszüntette a TIGÁZ Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt folyó eljárását és egyben elfogadta a cég kötelezettségvállalását.
2013.11.05 14:25MTI
A GVH közleményében emlékeztet: azért indított eljárást a TIGÁZ-zal szemben, mert az új ügyfelek szerzését célzó, kereskedőváltásra ösztönző kampányai során a közvetlen felkeresés útján történő ügyfélszerzési tevékenysége keretében valószínűleg nem, vagy nem egyértelműen adott információt a kereskedőváltás lényeges tulajdonságairól. Így kérdéses volt, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkeztek-e az ügylet tényleges mibenléte tekintetében.
A vállalkozás az eljárásban kötelezettséget vállalt többek között arra, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra és kommunikációra, illetve a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatok elkerülésére vonatkozó szabályokat és alapelveket rögzítő belső dokumentuma továbbra is hatályban marad.
Ezenkívül a telefonos és személyes ügyfélszolgálati munkavállalóinak és a fogyasztókat közvetlenül felkereső ügynököknek oktatást, majd vizsgát szervez a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatokról rendelkező jogszabályok tartalmáról.
A GVH a TIGÁZ vállalásainak elfogadásával és kötelezővé tételével biztosíthatónak látta a közérdek hatékony védelmét és valószínűsíti, hogy a jövőben ennek hatására csökken az észlelt probléma megismétlődésének kockázata, ezért a kötelezettségvállalás elfogadásával megszüntette az eljárást, a vállalások teljesülését utóvizsgálatban ellenőrzi - olvasható a közleményben.