Sharp és a focirajongók
Európai futball-kultúra műszaki szemmel
A Sharp FanLabs mozgó laborja a 2012-es foci-EB drukkertípusait vizsgálja.
2011.12.10 18:28ma.huVajon mennyire van hatással az emberi érzelmekre a világ legnépszerűbb sportja? A 2012-es Labdarugó Európa-bajnokság hivatalos szponzoraként a Sharp a futballszurkolók viselkedésmintáit tanulmányozza majd. Az európai futballkultúrát főként egy mozgó labor, a FanLab kamionja segítségével veszi górcső alá a cég. Biometrikus adatok felhasználásával a cég azt kívánja feltárni, hogy a szurkolók meddig hajlandók "elmenni", hogy kedvenc csapatuk sikerét előmozdítsák.
Nyers érzelmek, izzadság a homlokon, zakatoló szívverés, magas pulzus - senki sem izgul jobban, mint a valódi focidrukker, amikor kedvenc csapata épp a gömbölyű bőrlabdát kergeti a téglalap alakú füvesített pályán. De valójában milyen érzelmeket élnek meg a szurkolók egy meccs 90 perce alatt, és mennyire ismerik egyáltalán a csapatukat? Valóban az olaszok és a spanyolok lennének a legemocionálisabbak, a németek pedig ilyenkor is hidegek és racionálisak, ahogy a legtöbb helyzetben képzeljük őket? Az angolok elszántabb ösztönzők lennének, mint a hollandok, a lengyelek vagy a horvátok? Ha egy csapat a döntőig menetel, vajon megnő a drukkerei száma? A Sharp ezekre és sok más kérdésre is keresi a választ az európai futball-kultúrát vizsgálva.

„Jobban meg akarjuk érteni a szurkolókat, lelkesedésüket, és szenvedélyük mélységeit. Ezért hoztuk létre a FanLabs kutatást. A kutatások hozzájárulnak majd az európai futballkultúrához, amelyhez ezáltal a Sharp is jelentősen hozzájárul majd. A FanLabs laborokban a sport tudományos nézőpontba kerül, a tudomány pedig a szenvedély tárgyává válik” – mondta Paul Molyneux, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója.
A FanLabs projekt központi eleme a FanLab kamion, egy mobil laboratórium, amely különleges lehetőséget biztosít a futballrajongók vizsgálatához. A laborban egyszerre 16 drukkoló viselkedésmintáit figyelik meg, miközben meccset néznek. A FanLab kamionja az EB-n résztvevő országokban turnézik majd egészen a 2012 nyarán rendezett végső mérkőzésekig, a bajnokság végére pedig a bajnokságot főrendezőként jegyző Lengyelországba és Ukrajnába is eljut, hogy a helyi szurkolók viselkedését vizsgálja.
A FanLabs weboldala, a www.sharpfanlabs.com, illetve a kiegészítő okostelefonos alkalmazások mindenki számára lehetőséget biztosítanak, hogy a kutatásokban részt vegyenek. A rajongók – néhány kérdést megválaszolva – megtudhatják, mely tipikus rajongói csoportba tartoznak, azt megoszthatják barátaikkal, és azonnal össze is hasonlíthatják magukat.
Kapcsolódó írások:
- Sharp napelemekkel felszerelt "szolár autó" vezette a kenyai nyílt maraton futóit
- 3D-s mobil képernyőt mutatott be a Sharp!
- A Sharp a negyedik alapszínt is hozzáadja LCD televízióihoz
- Új belépő szintű, A3-as színes MFP-vel rukkolt elő a Sharp
- iPhone dokkoló érkezett a Sharptól
- Együtt fog LCD tévéket gyártani a Sharp és a Sony