Az automatika menthetett volna
Spanyol vonatbalesetet - Eredetileg automata fékrendszert terveztek a katasztrófa által érintett szakaszra
Eredetileg automatikus fékrendszerrel kívánták ellátni azt az észak-spanyolországi vonalszakaszt, amelyen július 24-én a 79 halálos áldozattal járó vonatbaleset történt - közölte csütörtökön Gonzalo Ferre, a spanyol vasúti infrastruktúrát üzemeltető Adif vállalat elnöke.
2013.08.08 18:31MTI
Az Adif elnökét és a spanyol vasúttársaság, a Renfe vezetőjét, Julio Gómez-Pomart mintegy ötórás vita keretében hallgatta meg a parlament fejlesztési bizottsága a Santiago de Compostella közelében történt szerencsétlenségről.
"A vonalat eredetileg a szuperexpressz számára előírt normák szerint akarták megépíteni, és az ERMTS-nek (Egységes Európai Forgalomirányítási Rendszer) megfelelő automata fékrendszerrel ellátni. Ez utóbbi automatikusan lefékezi a vonatot, ha a mozdonyvezető nem tartja be az engedélyezett sebességet.
Végül az ASFA hagyományos rendszer mellett maradtak, amely szintén automatikus fékezést biztosít, de csak 200 kilométer/órás sebesség felett.
A Renfe elnöke a The Guardian tudósítása szerint arról is beszámolt, hogy a cég megkezdte a biztonsági előírások felülvizsgálatát.
"Eltökéltek vagyunk, hogy rájöjjünk, mi okozta a balesetet, és tovább javítjuk a spanyol vasúthálózat biztonságát" - idézte a brit lap internetes változata a naponta 4700 vonatot üzemeltető és 1,6 millió utast szállító vasúttársaság elnökét.
Ana Pastor spanyol fejlesztési minisztert pénteken hallgatják meg a képviselők a balesetről és biztonsági feltételekről.
A veszélyes kanyarban, Santiago de Compostellától négy kilométerre történt balesetben 79-en haltak meg, és közel 180-an sebesültek meg.