Újfajta hirdetésekkel "támadnak"
Többet kaszálhat a Facebook a Goggle-nél
A Facebook operatív igazgatója szerint a közösségi oldal reklámfelületei a hirdetéseket vásárlók jóval nagyobb része számára válhatnak vonzóvá, mint a Google keresésekhez kapcsolódó ajánlatai.
2009.10.17 13:54ictpressSheryl Sandberg a Facebook operatív igazgatója egy, a cég új hirdetési ajánlataival kapcsolatos zártkörű megbeszélésen azt mondta, hogy a közösségi oldal még ebben az évben nyereségessé válhat, konkrét összegekről azonban nem beszélt. Az oldal gazdálkodását jól ismerő források szerint a Facebook vezetői félmilliárd dollárnyi bevételt szeretnének elérni ebben az évben.
"A hirdetések világa egy tölcsérhez hasonlít. A tölcsér tetején azok a reklámok helyezkednek el, amik felkeltik az emberek érdeklődését és vágyat ébresztenek bizonyos termékek után, a tölcsér alján pedig csak olyan reklámok találhatóak, melyek ahhoz célcsoporthoz szólnak, melynek tagjai nagy valószínűséggel megvesznek egy terméket. A Google a keresésekhez kapcsolódó hirdetései rendkívül eredményesek, de a képzeletbeli tölcsér alján helyezkednek el, miközben a mi reklámjaink a tölcsér tetején vannak. A reklám költések kilencven százalékának a fogyasztói igények felkeltése a célja, és ebben jóval többet tudunk nyújtani, mint a Google"- mondta el Sandberg a Facebook üzleti terveiről.
A Google a harmadik negyedévben az előre jelzettnél is több, 4,38 milliárd dolláros bevételt ért el. A több mint háromszázmillió taggal rendelkező Facebook üzemeltetőinek idáig még nem sikerült jelentős nyereségre szert tenniük, ezért is tervezik az újfajta hirdetések bevezetését, írja a Reuters.