Nem tudják eladni...
A GM felszámolja a Hummer márkát
Meghiúsult a Hummer terepjáró márka eladása az érdeklődő kínai autógyárnak, a General Motors leányvállalatát ezért most ugyanaz a veszély fenyegeti, mint amilyen sorsra a Saturn és a Pontiac márkák jutottak: a felszámolás.
2010.02.25 14:11MTI"Csalódnunk kellett, de az eladást a Tengzhong autógyárnak nem sikerült tető alá hozni" - közölte a GM illetékes igazgatója Detroitban. A GM ellátja a forgalomban lévő Hummer gépkocsik garanciális és szerviz szolgálatát. A GM és a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. tavaly októberben állapodott meg a Hummer eladásáról. A kínai kormány azonban megtagadta az engedély megadását, mivel a magas üzemanyag fogyasztású jármű veszélyeztette volna környezetvédelmi célkitűzéseinek teljesítését.
Kételyek merültek fel azzal kapcsolatban is, hogy az új tulajdonos rendelkezik-e a Hummer irányításához szükséges tapasztalatokkal. A Tengzhong gépgyártással foglalkozik. A Hummer nagy tehet jelentett a GM-nek. A magas üzemanyag árak és a gazdasági válság miatt csökkentek az eladások.
Tavaly a Hummer legfontosabb piacán az Egyesült Államokban mindössze 9000 példány kelt el, holott három évvel korábban még 71 ezer. A Tengzhong ennek ellenére is kész volt 150-200 millió dollárt fizetni a márkáért. A Hummer eredetileg az amerikai Humwee katonai jármű polgári változata volt. Markáns megjelenésének köszönhetően a márka rövid idő alatt státusszimbólum rangra tett szert.
A későbbi modellek már magas komfortfokozattal és az eredetihez képest kevésbé szögletes megjelenéssel rendelkeztek. A 2005-bem kezdődött olajár emelkedéssel azonban bealkonyult a nem éppen üzemanyag-takarékos márkának.