Visszatér a reneszánsz?

CTS Sport Wagon: Új "formát" ölt a Cadillac reneszánsza

A Pebble Beach-i Concours d'Elegance, azaz autós szépségverseny eleganciájához és hírnevéhez illően a Cadillac itt kényeztette el az autórajongókat legújabb sorozatgyártású autótípusának világpremierjével.

2008.08.18 14:20ma.hu

A 2010-es Cadillac CTS Sport Wagon e hétvégén debütált a Monterey félszigeten, a klasszikus kombi formát továbbfejlesztő, markánsan új design-nal. A márka korábbi modelljeihez hasonlóan az új CTS Sport Wagon is összetéveszthetetlen, dinamikus jelenség. Mesteri hátsó profilja a divatvilág kifinomultságát jeleníti meg az eddig egyhangúbb küllemű kombik körében.

Belső tere bőséges, de hathengeres motorjainak választéka révén is vonzó alternatívája a nagyméretű szabadidő-autóknak. A bestseller CTS sportlimuzinon alapuló, és a CTS Coupe Concept testvérmodelljének számító Sport Wagon kiteljesíti a Cadillac újjászületését. A Pebble Beach-i premiert követően idén ősszel a Párizsi Autószalonon lesz az európai premierje, majd 2009. közepétől bevonul a Cadillac márkakereskedésekbe.

"Markáns és mégis harmonikus formájú Sport Wagonunk összhangban van az ügyféligények változásával, hiszen versenyképes alternatívája a hobbiterepjáróknak és egyéb nagy járműveknek" mondta Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója.

"Fontos lépés a CTS Sport Wagon márkánk globális terjeszkedésében, és persze különös jelentősége van Európában, ahol továbbra is nagyon fontosak a kombik."

A CTS SW szembeötlő profilja gyorsaságot és áramvonalasságot sugall. Tengelytávja (2,880 mm) azonos a CTS sportlimuzinéval, de hossza 7 milliméterrel kisebb. Hatalmas csomagtere 720 literes.

Fontos jellemzői a következők: A CTS Sport Wagon, a CTS szedánhoz hasonlóan, kapható összkerék hajtással, belül 40 gigabájtos adattárolóval, 5.1-es Bose hangrendszerrel, a műszerfalba süllyeszthető navigációs képernyővel, kézzel varrott bőrkárpittal és faberakásokkal.

Feszes felületek emelik ki a CTS kombi formáját, több helyen megjelenő V-motívummal, gondosan megtervezett vizuális hatásokkal. A küllem dinamikája utal az autó képességeire.

"Nemcsak úgy látszik, mintha karcsú lenne, hanem az is" mondta Clay Dean, a Cadillac globális design-vezetője.

"A szedán drámai megjelenését még inkább felerősíti a kívül-belül markánsabb középvonal-motívum, különösen a jármű hátulján."

Számos finom részlet szépíti a CTS Sport Wagont. Csomagtér ajtaján a síkok és élvonalak játéka jellemző a design egészére. Szembeötlő a Cadillac "V" motívuma a hátfalajtó közepén, amelynek éle a kecses tetőspoilerre fut ki.

A hátsó oldalelemek kissé túlnyúlnak a V befelé hajló síkjain, ezáltal jellegzetes W-alak jön létre. Nagy, szembeötlő, függőleges hátsó lámpák - a márkára jellemző csőlámpás technikával - teszik fel a koronát az egészre.


"Minél többet nézi az ember a CTS Sport Wagon hátulját, annál több szépséget lát benne" mondja Dean. "Persze a célszerűség is alapszempont volt a tervezéskor, de ugyanígy az is, hogy érzelmeket vigyünk be a megállapodott kombi-kategóriába."

A forma és a funkció összehangolásának újabb szép példája az összképbe simuló tetőcsomagtartó. A tetővonalból kiálló, stilizált konzolok, sínek és kereszt-rudak helyett egyöntetű tetővonalat látunk. A tetőelem középső részén befelé hajlanak a peremek, így simán el lehetett helyezni a kereszttartókat, és még egy finom cápauszony-szerűség is keletkezett. „Nem a klasszikus értelemben vett uszonyok ezek, de elrejtik a tetőcsomagtartót, és beleillenek a Cadillac designjába," mondja Dean.

A Sport Wagon berendezése azonos a sokat dicsért sportlimuzinéval, „áramvonalas" műszerekkel, fénydiódás világítással és kézi munkával varrott bőrkárpitozással. Közvetlen benzinbefecskendezés növeli a teljesítményt, illetve szorítja le a fogyasztást és az emissziót. A 3.6 literes V6-os teljesítménye fogyasztásnövekedés nélkül lett 311 lóerő (229 kW), miközben 25 százalékkal mérséklődött a hidegindítás utáni szénhidrogén-emisszió.

A motor a hétköznapi 95-ös benzinnel működik, ebből is csak 9,5 litert használ el száz kilométeren. Akárcsak a CTS sportlimuzinban, a váltó hatfokozatú - manuális Aisin, vagy elektronikus felügyeletű automata Hydra-Matic 6L50 - és opcióként szintén kapható összkerékhajtás. Az európai piacokon a CTS Sport Wagon motorkínálata egy újfejlesztésű 2.9 literes turbódízellel bővül.

A GM motorcsaládjának ez a kompakt, két felülfekvő vezértengelyes, hengerenként négyszelepes tagja keveset fogyaszt, kíméli a környezetet, és halkan jár. Teljesítménye 184 kW (250 LE).

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.