Általában a fehérnemű eladás konstans
Súlyos a válság: kevesebb férfi alsónadrág fogy Amerikában
A férfi alsónadrágok forgalmának visszaesése a súlyos gazdasági válság biztos jele, legalábbis az amerikai központi bank egykori nagy tekintélyű elnöke, Alan Greenspan számára is volt az egyik legmegbízhatóbb mutató - írta a Huffington Post hírportál csütörtökön.
2009.04.09 18:28MTIGreenspan híres volt arról, hogy merőben szokatlan mércéket használt a gazdaság állapotának figyelésére. Ezek egyike volt a férfi alsónadrág forgalmának alakulása.
Greenspan korábban rámutatott, hogy a férfi fehérnemű keresletének akár csekély csökkenése azt jelzi: a fogyasztók nagyon súlyos helyzetben vannak.
Az egykori jegybanki elnök azzal érvelt, hogy az alsónadrág-fogyasztás szintje alapvetően változatlan, szinte sosem módosul. Ha mégis, amikor a férfiak úgy döntenek, hogy ritkábban cserélik le alsógatyáikat, az már súlyos gondokat jelez.
A bankár úgy ítélte meg, hogy az alsónadrág-forgalom visszaesése biztos előjele egy mély válságnak. Ha Greenspan következtetése igaz, sanyarú idők várnak az Egyesült Államokra. A Mintel kutatóintézet vizsgálata szerint a férfi alsónadrág-fogyasztásban jelentős csökkenés tapasztalható. Idén 2,3 százalékos visszaesés várható, pedig tavaly novemberben még 2,6 százalékos növekedést jeleztek előre erre az évre. Mint Matt Hall, a Hanesbrands ruhaipari vállalat szóvivője elmondta, az összes ruhatermék közül valóban a férfi alsónemű kereslete ingadozik a legkevésbé, de a recesszió már erre is hatással van.
A férfiak csak jóval a recesszió kezdete után ritkítják meg alsónadrág-vásárlásaikat, és a kereslet más termékeknél korábban helyreáll. "Valószínűleg nem arról van szó, hogy a férfiak ritkábban hordanak alsónadrágot, mint azelőtt" - tette hozzá.