Van félnivalójuk
Már működik az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat
Bár a törvény 2009. január 1-től írja elő az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat működtetésének kötelezettségét, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) már tavaly augusztustól működteti azt - mondta Kathi Attila szóvivő az MTI-nek.
2009.01.02 08:37MTIAz országos ügyfélszolgálati hálózat kiépítése már 2008 augusztusában befejeződött, miközben a parlament 2008. júniusában módosította a fogyasztóvédelmi törvényt.
A módosítás írja elő, hogy 2009. január 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszternek ügyfélszolgálatot kell működtetnie, amely fogadja a telefonon illetve elektronikusan érkező bejelentéseket.
A fogyasztóval szembeni kötelezettségek megsértése miatti bejelentéseket a megyeszékhelyeken lévő fogyasztókapcsolati irodáknál lehet megtenni akár telefonon, akár e-mail-ben - mondta az MTI-nek Kathi Attila, az NFH szóvivője.
Az irodák telefonszámai, illetve e-mail címei elérhetők a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról (www.nfh.hu) is. A törvény nemcsak a magyar jogszabályok megsértése esetén teszi lehetővé a bejelentést, hanem akkor is, ha egy vállalkozás a közvetlenül alkalmazandó uniós jogszabályok be nem tartásával sértette meg a fogyasztóval szembeni kötelezettségét.
Az ügyfélszolgálat az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz továbbítja a bejelentéseket.