Visszaszorítás
ND: egyévesek a nemzeti dohányboltok, kevesebb fiatalkorú dohányzik
Sikerült visszaszorítani a fiatalkorúak dohányzását Magyarországon a dohánytermék-kiskereskedelem egy éve működő koncessziós rendszerével.
2014.06.30 19:23MTI
Az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében emlékeztet arra, hogy egy éve, 2013. július 1-jén indult el az új kiskereskedelmi rendszer. Azóta dohányterméket csak azon nemzeti dohányboltokban lehet kapni, amelyek működtetői ehhez koncessziós jogot nyertek állami pályázaton. Az új rendszerben ma már a lakosság 98 százalékának folyamatos az ellátása dohánytermékkel - tették hozzá.
A közlemény rámutat: az új értékesítési módszer elsődleges célja a fiatalkorúak védelme volt. Míg korábban a fiatalkorúak 58 százaléka juthatott dohánytermékhez, a fogyasztóvédelmi hatóság adatai szerint mára ez az arány 12 százalékra csökkent, a szigorú és folyamatos ellenőrzéseknek is köszönhetően.
Az a változás, hogy a dohányboltok naponta online adatokat küldenek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, része a feketekereskedelem elleni küzdelemnek - jelezte közleményében az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.