A páva színes tolla
A menő pasik nem nősülős típusok
Egy friss tanulmány szerint azok a férfiak, akik menő sportautót vezetnek, vagy egyéb feltűnő tárgyakat favorizálnak, kisebb eséllyel akarnak oltár elé vezetni egy nőt.
2011.06.27 06:24egyno.hu
A Texas állambeli San Antonio Egyetem, a Rice Egyetem és a Minnesota Egyetem kutatói megállapították, hogy a férfiak szembetűnő vásárlási szokásait gyakran csak a kötelezettség nélküli laza kapcsolatok iránti vágy generálja. Rámutattak arra is, hogy bár a trendi tárgyak könnyen felkeltik egy nő figyelmét, arra kicsi az esély, hogy említett nő a közeljövően az esküvői meghívóját tervezgesse.
A tanulmány egyik szerzője szerint “A felmérések szerint az olyan szembeszökő termékek, mint amilyen egy Porsche, ugyanúgy funkcionálnak a férfiaknál, mint a hím páváknál a színes tollak.”
Ahogy a páva használja színes farktollait a nőstények figyelmének felkeltésére, a férfiak ugyanerre használják a rikító színű sportkocsikat és a hasonló felvágós dolgokat. A tanulmány szerint azon férfiak, akik ezt a stratégiát alkalmazzák többnyire rövidtávú, kimondottan csak a szexre koncentráló kapcsolatot szeretnének.
És a taktika működik. A több mint 1000 férfi részvételével végrehajtott felmérés kimutatta, hogy azok a pasik, akiknek mondjuk drága sportkocsijuk vagy egyéb feltűnő luxustárgyuk van, sokkal vonzóbbnak találtattak a nők szemében, mint akiknek olyan “egyszerű” cuccuk van, mint egy átlagos autó. Hozzáteszik ugyanakkor azt is, hogy a dolog csak egy pontig működik. A nők valóban jobban felfigyelnek egy ilyen férfira, és szívesen randiznak vele, de hosszútávon nem vágynak ilyen partnerre és különösen nem terveznek vele házasságot.
A nők többnyire arra következtetnek, hogy az ilyen férfiakat csak a szex érdekli. “Amikor egy nő hosszú távú partnerkapcsolatot tervez egy férfival, a sportkocsi sokkal kevésbé fontos, mint egy családi autó” - mondta a tanulmány egyik társszerzője. “Sokan gondolhatják, hogy a feltűnő tárgyak birtoklása által vonzóbb partnernek tűnnek, de igazság szerint a férfiaknak el kell gondolkodniuk nem küldenek-e rossz jeleket.”
Arra a végkövetkeztetésre jutottak, hogy amikor a lehetséges partnerek témája merül fel, a feltűnő dolgok felhalmozása a nők számára kevésbé fontos, mint a férfiaknak. Nyilvánvalóan a nők is sok drága dolgot vásárolnak, de ez nem kapcsolódik a romantikus érzésekhez.