Hitler kedvenc műkereskedőjének fia
Kiderült, megölték-e a náci kincset őrző német férfit!
A német ügyészség arra gyanakodott, hogy valakik rásegíthettek a nemrég felfedezett, több száz, egykor a nácik által elrabolt festményt tartalmazó gyűjtemény őrzője, Cornelius Gurlitt betegségére.
2014.05.08 17:25MTI
Nem talált idegenkezűségre utaló nyomokat a Cornelius Gurlitt boncolását elrendelő müncheni államügyészség: a kedden elhunyt műgyűjtő holttestét kiadta az ügyészség.
Thomas Steinkraus-Koch főállamügyész csütörtöki közlése szerint az orvosszakértői vizsgálat egyértelműen megállapította Gurlitt halálának okát. Arról, hogy mi az, Steinkraus-Koch nem nyilatkozott.
Adolf Hitler kedvenc műkereskedőjének, Hildebrandt Gurlittnak a fia, Cornelius Gurlitt 81 évesen kedden hunyt el hosszabb betegeskedés és egy súlyos szívműtét után müncheni otthonában, anélkül, hogy újra láthatta volna a hatóságok által két éve lefoglalt, de a közelmúltban visszaadott, mintegy 1400 darabból álló, részben kétes eredetű gyűjteményét.
A műgyűjtő ügyvédjei szerint Gurlitt halálánál jelen volt egy orvos és egy betegápoló is, az ügyészségnek azonban kételyei voltak e verzió hitelességét illetően: a vádhatóságnál úgy értesültek, hogy orvost már csak a halál beállta után hívtak az életét remeteként leélő, egész pályafutását az apjától örökölt gyűjteménynek szentelő Gurlitthoz.
Gurlitt a svájci főváros egy magánmúzeumára, a berni Szépművészeti Múzeumra (Kunstmuseum) hagyta gyűjteményét. A múzeumot működtető magánalapítvány szerdán közleményben jelentette be, hogy Gurlitt műgyűjteménye "egyedüli, korlátlan és minden teher nélküli" örököseként nevezte meg a Kunstmuseumot. Az örökségről a műgyűjtő ügyvédjétől, Christoph Edeltől értesültek.
A Szépművészeti Múzeum igazgatója, Matthias Frehner csütörtökön bejelentette, hogy az intézmény teljes mértékben a Washingtoni egyezménynek megfelelően kezeli a gyűjteményt. Az 1998-ban kötött egyezmény kötelezi az aláíró államokat az egykor a nácik által elrabolt műkincsek azonosítására, a jogos tulajdonosok felkutatására és arra, hogy vagy visszaadják a műveket, vagy "korrekt megoldást" találjanak.