Moszkvai baleset
A hajtóművi fékezőberendezések mondták fel a szolgálatot a Tu-204-es orosz gépnél
A hajtóművi fékezőberendezések mondták fel a szolgálatot a tavaly december végén Moszkvában szerencsétlenül járt Tu-204-es repülőgépnél.
2013.01.24 18:29MTIA moszkvai Vnukovo repülőtéren 2012. december 29-én az orosz Red Wings légitársaság Tupoljev típusú gépe nem tudott megállni a leszállópályán, és a betonkerítést átszakítva kicsúszott a kijevi országutat a reptértől elválasztó árokba, miközben háromfelé szakadt. A repülőgép orra az autópályára esett.
A moszkvai székhelyű államközi légügyi bizottság - amely 12 volt szovjet utódállam polgári repülési ügyeit felügyeli - honlapján olvasható jelentés szerint a pilóták négyszer is próbálkoztak a hajtóművek tolóerő-visszafordító berendezésének, az úgynevezett sugárfordítónak a bekapcsolásával, de mindannyiszor sikertelenül.
A fékezés helyett a hajtóművek csak tovább gyorsították a gépet, amely körülbelül 190 kilométeres óránkénti sebességgel rohant bele az országutat és a repülőteret elválasztó árokba. A leszállópályáról kicsúszás közben a fedélzeti mérnök leállította a hajtóműveket, de már későn.
A Tu-204-es földet érése és a kicsúszás között mindössze 32 másodperc telt el. A Red Wings légitársaságnak a csehországi Pardubicéből visszatérő járatán nyolcfős személyzet teljesített szolgálatot, és közülük csak hárman élték túl a tragédiát.
A kapitány, a másodpilóta és a fedélzeti mérnök, valamint két utaskísérő vesztette életét a balesetben. A három túlélő közül egy már elhagyhatta a kórházat. Egy autós is megsérült, akinek gépkocsiját a repülőgép egyik kereke találta el. A Kommerszant című orosz lap értesülései szerint a Roszaviacija a napokban megvonhatja a Red Wings működési engedélyét.
A légitársaság ellenőrzése során ugyanis megállapították, hogy tavaly decemberben a Vnukovón történt szerencsétlenségen kívül öt hasonló eset történt a cég Tu-204-es gépeivel. Az egyik mindössze egy órával - ugyancsak Vnukovón - a Csehországból visszatért gép balesete előtt.
A működési engedély megvonása a Red Wings csődjéhez vezethet - jegyezte meg a lap. Az Alekszandr Lebegyev tulajdonában lévő orosz légitársaságot 1999-ben alapították, és a cég a tizenöt vezető orosz légitársaság egyike és a Tu-204-es repülőgépek legnagyobb megrendelője.