A médiafelügyelethez fordul a hivatal

Belepirult Gisele Bündchen fehérneműreklámjába a brazil kormány

A médiafelügyelethez fordult egy brazil kormányzati hivatal egy fehérneműreklám miatt, amelynek főszereplője Gisele Bündchen brazil szupermodell.

2011.10.14 19:59MTI

A Dilma Rousseff brazil elnök alá tartozó nőügyi titkárság a Hope fehérneműcég termékeit népszerűsítő tv-reklámokat kifogásolta - írta az amerikai hetilap, a Time a honlapján. A 16 másodperces szpotokban a feleség előbb felöltözve - erre kiírják, hogy "rossz" -, majd bugyiban és melltartóban, kihívó pózban közöl rossz híreket a férjével, például, hogy megint összetörte az autót.
   
A hirdetés "felerősíti azt a rossz sztereotípiát, hogy a nő szexuális tárgy a férj számára, és semmissé teszi mindazt a nagyszerű haladást, amelyet elértünk a szexista felfogás megváltoztatása terén" - közölte a brazil elnök titkársága.
   
A Hope visszautasította a brazil kormányzat vádját. Közölte, hogy a brazil nők "akiknek természetes érzékiségét világszerte elismerik", nem a reklámból fogják megtudni, hogyan használják "erotikus tőkéjüket".
   
Dilma Rousseff és kormánya ugyanakkor "tudja jól, mi a kíméletlen valóság a bronzbarna bikinis szépségek brazil nemzeti ideálja mögött" - fogalmazott a Time magazin. Friss kormányzati felmérések szerint Brazíliában minden ötödik nő volt már áldozata valamilyen fokú erőszaknak, amelyet férfiak követtek el. Eközben a 192 milliós országban csak 72 olyan menedékhely van, ahol el tudják szállásolni a családon belüli erőszak elől menekülő nőket. A brazil nők emellett jellemzően alacsonyabban képzettek, és kevesebbet keresnek, mint férfi honfitársaik.
   
A Time magazin tudósítója megjegyzi, Brazíliában továbbra is tetten érhető "a macsó mentalitás", a nagy operarajongó hírében álló, 63 éves, elvált Rousseff gyakran viccek céltáblája "üzletemberekhez hasonló megjelenése" és határozott személyisége miatt.
   
A Hope hirdetését ugyanakkor támadták a másik oldalról is. A Folha de S.Paulo című újságban megjelent szerkesztőségi cikk szerint a reklám felháborító azért is, mert olyan szexmániás, gyenge akaratú egyedekként ábrázolja a férfiakat, akiket a nők némi becézéssel és szempillaverdeséssel kedvükre manipulálhatnak.
   
Érdekesség, hogy mind a brazil elnök, mind a bírált reklámban szereplő szupermodell - többek között Roberto Cavalli- és Max Factor-termékek, illetve a H&M korábbi reklámarca - szerepel a Forbes magazinnak a világ legbefolyásosabb asszonyait felsoroló idei százas listáján: Dilma Rousseff a 3., Gisele Bündchen a 60. helyen.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.