Clicking Clean
Az Apple és a Facebook zöld, a Twitter nem
Az internetcégek körében az Apple és a Facebook a vezető az energiatudatosság terén, az Amazon és a Twitter azonban nem sokat törődik a kérdéssel.
2014.04.02 22:55MTI
A Greenpeace Clicking Clean (Tisztán klikkelni) című jelentése szerint egyre több IT-vállalkozás helyez hangsúlyt arra, hogy tevékenységéhez minél nagyobb arányban vagy akár kizárólag megújuló energiaforrást vegyen igénybe.
"Az Apple, a Facebook és a Google a megújuló energiahordozókra való átállásukkal a valós világban való fordulathoz is hozzájárulnak" - hangsúlyozta Claudia Sprinz. A Greenpeace elektronikai szakértője szerint az Amazon eközben tartósan megtagadja az energialábnyomára vonatkozó adatok nyilvánosságra hozatalát, a Twitter pedig semmiféle erőfeszítést nem tesz a megújuló energia irányában.
"Az IT-vállalkozásoknak fel kell ismerniük felelősségüket, és 100 százalékban át kell állniuk a megújuló energiahordozókra" - hangoztatta Sprinz.
A Greenpeace 19 vállalkozás összesen 300 adatközpontját vizsgálta jelentésében, amely immár a negyedik volt a témában. A nagy adatközpontok ipari méretű üzemek, amelyek egy kisváros elektromos fogyasztásával rendelkeznek, és néha jelentős légszennyezést jelentenek a dízelmotorok kipufogógázával.