A tévé kora véget ér
A Sony befejezi a hagyományos tévék gyártását
A Sony japán elektronikai óriás az igények csökkenése miatt befejezi a hátsóvetítős tévék (RPTV) gyártását - jelentette ki a cég egyik szóvivője. A cég a továbbiakban az OLED-technológiára koncentrál.
2007.12.30 13:40MTIA vállalat az eddigi folyékonykristályos (LCD) és plazmatechnológia mellett inkább gőzerővel a szerves fénykibocsátó diódás (OLED) rendszert fejleszti, mivel az valószínűleg újabb forradalmat hoz az elektronikai iparban. A Sony a közelmúltban mutatta be első, kereskedelmi forgalomban is kapható OLED-tévéjét, amelynek vastagsága mindössze három milliméter.
A 28 cm képátlójú, rendkívül energiatakarékos diódás megjelenítő ára egyelőre 850 angol font (háromszázezer forint) körül mozog. Képe azonban minden korábbinál élesebb és valósághűbb színvisszaadásra képes.
A technológia egyelőre szintén rendkívül drága és bonyolult, a gyártó azonban mégis a televíziós piac átalakulását várja tőle.
A Sony televíziós ágazata szeptembertől az év végéig 60 milliárd jen (90,8 milliárd forint) veszteséget termelt, mivel a hátsóvetítős képernyők veszítettek népszerűségükből. Ezért októberben módosították a várható eladási számot négyszázezerre. Összehasonlításképp: ez a szám az LCD-panelek esetében márciusig tízmillió darab.
A konkurens vállalatok már korábban csökkentették az RPTV technológiájú megjelenítők kereskedelmét: a Hitachi teljes egészében leállította észak-amerikai forgalmazásukat, a Seiko Epson pedig a gyártásukat is megszüntette.
A legtöbb gyártó a nagyképernyős televíziók előállításánál már kizárólag az LCD- és plazmarendszerű televíziókba fektet be. Többen pedig a Sony versenytársaként már OLED-technológiájukat is fejlesztik.
A koreai Samsung bejelentette, hogy 31 cm képátlójú OLED-kijelzőt mutat be a Las Vegas-i expón januárban. Azt egyelőre még nem tudni, hogy a készülék kereskedelmi forgalomban kapható lesz-e.