MÁV: folyamatos kompromisszumos ajánlatok
Gaskó elégedetlen, a Déli pályaudvar megint áll
A VDSZSZ sajnálja, hogy az eddigi egyeztetéseken nem jutottak előbbre az érdemi követelésekben a munkáltatóval - mondta Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke vasárnap sajtótájékoztatón Budapesten.
2008.12.21 18:22MTIMint megismételte, a szakszervezet két fő követelése továbbra is változatlan: egyrészt a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint juttatást kérnek minden vasutasnak, illetve 10 százalék többletbéremelésre is igényt tartanak a kiszervezett leányvállalatoknál.
Újságírói kérdésre válaszolva, hogy karácsonykor lesz-e sztrájk, a VDSZSZ elnöke elmondta: az a tárgyalások további sorsától függ, a sztrájk felfüggesztéséről pedig testületi döntés szokott születni.
Gaskó István ismét úgy értékelte, hogy a miniszterelnök üzengetésével a politika beavatkozott a munkaügyi konfliktusba.
Ismét leáll a Déli Pályaudvar
"Azért nem visszük be a vonatokat a Délibe, mert várhatóan az éjszakai műszak megint sztrájkolni fog többségében, és nem szeretnénk, ha a szerelvények ott ragadnának. Így újfent a Kelenföldi pályaudvar lesz a végállomás" - mondta Kavalecz Imre.
Változatlanul a vasutasok tíz százaléka sztrájkol. A vonatok 25-30 százaléka közlekedett vasárnap napközben, ez 1200-1500 szerelvényt jelentett. Ezek közül körülbelül ezer a teljes útvonalon járt, a többi rövidítetten - mondta a szóvivő.
A vasárnap esti tárgyaláson a MÁV a szombati ajánlatát fogja megismételni - tette hozzá.
"Mi engedtünk már tegnap, újabb ajánlattal nemigen fogunk előállni. Az 506 vonatnál lejjebb már nem tudunk menni" - hangsúlyozta Kavalecz Imre.
A MÁV a szombati, 69. egyeztető tárgyalásokon a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt nem fogadta el. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, a jelenlegi munkabeszüntetés egy hete kezdődött.
A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki.
A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos plusz bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak.
Utóbb ezek a követelések kiegészültek a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásának igényével, mivel az az érdekképviselet szerint ellehetetleníti a személyszállítást.
MÁV: többször is kompromisszumos ajánlatot tettek a még elégséges szolgáltatásra
A vasúttársaság a február óta tartó gördülő vasutassztrájk óta folyamatosan tett kompromisszumos ajánlatokat a megegyezés érdekében a még elégséges szolgáltatásra - mondta Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke vasárnap sajtótájékoztatón Budapesten.
Elmondta: februárban még 1.852 vonat közlekedtetését javasolta a MÁV-Start Zrt. a sztrájk idejére, a legutóbbi, december 20-án tett ajánlat 506 vonat közlekedtetését tartalmazta, amely már mindenképpen szükséges a biztonságos vasúti forgalom lebonyolításához.
Kavalecz Imre szerint a vasúttársaságnak 24 óra szükséges ahhoz, hogy a vasúti forgalmat helyreállítsa, így ha vasárnap megállapodás születne a még elégséges szolgáltatásról, akkor kedden üzemkezdettől közlekedhetnének ez alapján a vonatok.