Népszerűtlenek a plusz díjak
Nem szeretik a légi utasok a trükkös díjakat
A légi utasok döntő része a lehető legalacsonyabb áron utazik és maga akar dönteni arról, hogy kér-e fizetős többletszolgáltatást: az utazók egyöntetűen elítélik azokat a pótdíjakat, amelyeket a társaságok olyan nélkülözhetetlen szolgáltatásoknál, mint például a csomagok feladása, vagy az összegyűjtött légi kilométerek beváltásakor kérnek.
2008.12.09 06:41MTIAz IBM és a Braun Research közös kutatásából kiderül az is, hogy az utasok a csomagdíjat egyszerűen a "legvisszataszítóbb lehúzásnak" tartják. Az ezer amerikai utas megkérdezésén alapuló felmérés szerint sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt.
A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli, ám mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék.
A tanulmány egyik megállapítása: amennyiben az árazás korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhetnének magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak akkor, ha azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre.
Az IBM közölte, hogy a reprezentatív vizsgálat eredményei alapján az IBM üzleti tanácsadó egysége üzletfejlesztési stratégiákat, és az utasok hűségét növelő megoldásokat dolgoz ki légitársaságok számára.