Fejlődő közlekedés
Kiakadt a BKK a liberális kampánybeszéd miatt
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint 2010 óta több közlekedésfejlesztési beruházás zajlott le, mint előtte húsz éven át bármikor, az eredmények pedig cáfolják a politikai nyilatkozatokat.
2014.09.01 20:02MTI
A közlekedésszervező arra reagálva közölte ezt, hogy Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt főpolgármester-jelöltje hétfőn sajtótájékoztatón azt mondta, amihez a BKK hozzányúlt, az eddig még kudarcba fulladt: ismét meghosszabbították a BuBi próbaüzemét, 2014-re beígért elektronikus jegyrendszer bevezetése a feledés homályába merült, a 3-as metró életveszélyes állapotban van, a trolitender megbukott, a buszsávépítési hullám pedig csak a dugók számát növelte.
A BKK álláspontja szerint a Mol BuBi (Budapest Bicikli) a világ első, magyar biciklikkel működő közbringa-rendszere, a T-Systems és a Csepel vállalta a felelősséget a késedelemért, a késedelmi kötbért újabb állomásokra és kerékpárok beszerzésére fordítják.
Az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatban azt közölték, hogy fejlesztése az ütemterv szerint halad, a tendereztetés az utolsó fázisban van, és a projekt részeként már beüzemeltek 150 új jegy- és bérletkiadó automatát. A 3-as metró felújítása zajlik a sínszálak cseréjével, augusztus végén döntött a Fővárosi Közgyűlés a szerelvények felújításáról.
Az elmúlt négy évben ötszáz alacsonypadlós busz állt forgalomba, több mint hétmilliárd forinttal nőtt a jegyárbevétel, és elkészült Budapest közlekedésfejlesztési stratégiája is - írta a BKK.