Utolsó nap az egyezkedésre
Megegyezik a BKV Zrt. vezetése a szakszervezetekkel, vagy járhatunk gyalog?
Ha ma sem sikerül egyezségre jutnia a BKV Zrt. vezetőségének és a szakszervezetek képviselőinek, akkor nagyon kicsi a valószínűsége, hogy hétfőig, a sztrájkig sikerül megegyezni - vélekedett több szakszervezeti vezető.
2008.04.04 07:21MTIA még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyalások ma 8.00 órakor, míg a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatos megbeszélések 11.00 órakor folytatódnak. Gulyás Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese elmondta, hogy ha lesznek tárgyalások hétvégén, akkor azok inkább az április 7-re üzemkezdettől 13.00 óráig bejelentett sztrájk technikai lebonyolításáról szólnak majd.
A hétvégén szinte semmi esélye nincs már a megegyezésnek - tette hozzá. A csütörtöki, az esetleges hétfői sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyaláson a szakszervezetek megtették ez irányú javaslatukat: az éjszakai járatok napközbeni továbbközlekedtetését ajánlották fel. A BKV Zrt. alvállalkozóit nem érinti a sztrájk, így azokkal együtt - jelenleg - mintegy 10 százalékos üzem várható a sztrájk idején.
A BKV Zrt. új, az elégséges szolgáltatásra vonatkozó ajánlatot nyújtott át a szakszervezetek képviselőinek, mely szerint a felszíni közlekedés esetében (troli, villamos, HÉV, busz) csúcsidőszakban 66 százalék, azon kívül 50 százalék, a metró esetében pedig csúcsidőszakban 3 percenkénti, azon kívül 5,5 percenkénti indulás lenne elfogadható - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
A szakszervezetek jövő hétfőre, április 7-ére üzemkezdettől délután egy óráig hirdetettek sztrájkot: kezdetben a 10 százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakoztak gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében, mára azonban követeléseik főleg a közlekedési társaság gazdasági problémáinak rendezésére irányulnak.
A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.