Gyakornokok rakták össze a B 55 AMG modellt

Képek: Egy Mercedes, ami még sosem létezett a kínálatban!

A Mercedes-Benz rastatt-i üzemének igazgatója, Peter Wesp fejéből pattant ki az ötlet: építeni kellene a B-osztály alapjaira egy speciális járművet. A feladatot másod- és harmadéves gyakornokokra bízta.

2010.12.24 11:00autoblog.hu - Fotó: worldcarfans

A megtisztelő feladatot másod- és harmadéves gyakornokokra bízta Peter Wesp: tulajdonképpen összerakták a B 55 AMG modellt, mely sohasem létezett a márka kínálatában.

Az áldozat egy Mercedes B 200 CDI volt, amelyet első körben a gyakornokok darabokra szedtek.

Szükség is volt erre, hiszen a motortérbe egy 5,5 literes, 388 lóerős V8-as erőforrás költözött be, a hajtás pedig hátulra került. Egy hétfokozatú Speedshift automataváltót is beszerkesztettek az autóba.

A nyolchengeres motor szépen befért a motortérbe, ám a hajtás kialakítása már okozott némi fejfájást. Kiderült, a régi W 210-es E-osztály hátsó tengelye tökéletesen passzol a B-osztály alá, így némi hegesztés után megoldódott a probléma.

A kipufogórendszer egyedi; garantált, hogy amint beindítják a B 55-öt, odafordulnak a tekintetek.

Amikor a fékekre került a sor, az építők a C32 AMG alkatrész listájáról választottak. A perforált, belső hűtésű tárcsák mérete elöl 345 x 34, hátul 300 x 30 mm.

A kerekek kiválasztásánál sem kellett sokat gondolkodni, a B 55-re 8,5 x 18, illetve 9 x 18 méretű AMG felniket csavaroztak fel, 235/40 és 255/35 méretű abroncsokkal.

A felfüggesztés a K&W terméke. A csapat büszke rá, hogy a B 55 súlya csupán 180 kilogrammal haladja meg a B 200 CDI-jét, pontosan 1620 kilós. Bár méréseket még nem végeztek, a projektvezető szerint a B 55 6 másodperc alatt letudja a százas sprintet.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.